Om oss

Utan Vaski, vår första lappis hade aldrig denna blogg sett dagens ljus. Han kom till oss som 3-årig ouppfostrad tjocksmock och förändrade våra liv fullständigt! Hans och mina åsikter om hur man beter sig som hund visade sig gå isär. Vaski blev den första av alla våra husdjur att beskriva sina vedermödor tex med matte i snöret. Han hade i viss mån gästbloggare vid namn Toker, den svarta kattkillen som redan fanns i huset tillsammans med Skrållan, kattjejen men vassa klor och skinn på nosen. Sen utökades flocken med Klinga, lappisprinsessan som hatade att gå ut i regnet, Syrran, röda kattjejen som kom efter att Toker gått till Regnbågslandet, Lummi, som kommit och gått under flera år men som tillslut fick bli vår alldeles egna tokfia, nytillskottet Blixten, en randig kattkille med stor aptit på livet men också matskålens innehåll och så Glittra, en yrhätta med en ständigt viftande svans och hennes valpar Humle och Dumle som redan gjort sig kända som bloggare.. Alla dessa pälsklingar har ibland något på hjärtat här i bloggen. Vaski, Toker, Skrållan, Cissan, Lummi, Klinga och Humle bor numera i Regnbågslandet men hör ibland av sig via himmelsk länk.

söndag 20 september 2015

Lummi tar över, dag 9

I morse såg jag den!! Ja, en vit liten, liten, liiiiiiten prick var det som matte stoppade ner i maten då hon trodde att jag inte såg. Men jag stod bakom henne hela tiden ja, hehe.

Känns fortfarande ingenting...fast jag försöker vara "duktig tös" så mycket jag orkar. Matte säger det jätteofta, fast inte då jag skäller som en tok då det kommer en bil utanför....eller då jag rusar ner till staketet innan matte har hunnit hejda mig.
Men annars så....

Jag och matte har gått vanlig promme idag. Jag var "duktig tös" hela tiden!
Sen var det Vaski och Klingas tur. Vaski var visst dålig i magen och gjorde av med massor av bajspåsar. Inte undra på att han är dålig i magen som slafsar i sig allt han får nys på. Typiskt kille, alltså. Ungefär som husse som äter jordnötter fast han får gôront i magen sen.

Husse har varit borta hela dagen. Men då han kom hem så tog han på sig grönbyxorna och då visste vi allihop att det var eftersök på gång! Alla sprang omkring som galna.
Vaski var utesluten direkt. Han har ju varit bajsnödig hela dagen. Det blev BÅDE Klinga och jag som fick följa med!! Gissa värsta gnället av Vaski....Stackars matte. Hennes öron måste ha skrumpnat.
Först fick vi spåra en stackars hjort  som hade jätteont så husse fick göra så den inte hade ont längre. Han hade eldkäppen med sig. Vi fick nosa på den då den somnat, men Klinga ville inte. Men jag var tuff jag, och vågade hur lätt som helst!
Sen kom en och sa att vi var tvungna att leta reda på en annan skadad stackare. Ett rådjur denna gång. Jaha, sa husse, då får vi åka hem och hämta fler...skott(vet inte riktigt vad det är, men det kanske har med hur fort vi åker, som ett skott, säger man ju). Har jag sagt nån gång hur klok jag är?


Oj, nu har jag ju glömt att berätta vilken god mat jag fått idag! Eftersom Vaski varit så bajsnödig så fick han fisk till middag och JAG och KLINGA också!! Och katterna också! Fest i huset, helt enkelt.Sen fick jag kulor och en liten tablett gömd i botten....


Lummi/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar