Om oss

Utan Vaski, vår första lappis hade aldrig denna blogg sett dagens ljus. Han kom till oss som 3-årig ouppfostrad tjocksmock och förändrade våra liv fullständigt! Hans och mina åsikter om hur man beter sig som hund visade sig gå isär. Vaski blev den första av alla våra husdjur att beskriva sina vedermödor tex med matte i snöret. Han hade i viss mån gästbloggare vid namn Toker, den svarta kattkillen som redan fanns i huset tillsammans med Skrållan, kattjejen men vassa klor och skinn på nosen. Sen utökades flocken med Klinga, lappisprinsessan som hatade att gå ut i regnet, Syrran, röda kattjejen som kom efter att Toker gått till Regnbågslandet, Lummi, som kommit och gått under flera år men som tillslut fick bli vår alldeles egna tokfia, nytillskottet Blixten, en randig kattkille med stor aptit på livet men också matskålens innehåll och så Glittra, en yrhätta med en ständigt viftande svans och hennes valpar Humle och Dumle som redan gjort sig kända som bloggare.. Alla dessa pälsklingar har ibland något på hjärtat här i bloggen. Vaski, Toker, Skrållan, Cissan, Lummi, Klinga och Humle bor numera i Regnbågslandet men hör ibland av sig via himmelsk länk.

tisdag 27 december 2016

Toker och jag är tillsammans igen

Tänk så länge sen det var jag kom till Husetbus. Vilka härliga minnen! Jag kommer så väl ihåg att det var tomtar överallt, precis som nu, och jag var medelpunkten. Hela tiden!
Det fanns redan en kisse där som hette Toker, han blev min bästis. Han fanns med jättelänge men så var han borta en dag, bara sådär. Jag saknade honom jättemycket länge, länge.
Men det har inte varit så himla synd om mig ändå för jag har ju fått nya kompisar, både kissar och vovvar. Men bäst har nog ändå varit då jag suttit på bordet och haft tjejsnack med matte, bara hon och jag. Bordet har alltid varit min rätta plats. Min matte har alltid sagt att det finaste man har, har man på bordet. Det är jag det!

Men...

Jag har haft ont i munnen ett tag. Matte har matat mig med sked och det har känts lite bättre eftersom mat är gott i magen. Men idag så tog matte med mig i plåtburken och for till vetten så han skulle ta bort det onda. Det var så skönt vet ni, jag fick ett stick i nacken, det gjorde inte ett dugg ont, och så blev jag tröttare och tröttare....

För en stund sen vaknade jag igen och värken var helt borta! Känner mig precis som då jag var en liten unge. Och nu är jag på väg över en lång bro och där framme.....ser jag Toker!!!
Åhhhhh, så roligt!

 Fast jag vet på nåt sätt att jag inte kommer tillbaks till Husetbus och matte och husse kommer säkert att sakna mig, men de har ju alla voffs och Syrran och Cissan som tar hand om dem.
Och jag har Toker!

HEJ, TOKER, NU KOMMER JAG!!!!
Här var jag inte gammal, bara en liten skitunge med hela livet framför mig

Snark....



Kolla mina tokigheter!

Gulligt, eller hur?

Blev lite trött och fick vila






Att rulla i gräset då matte eller husse busade med mig var mysigt


Eller ligga i altanstolen och överraska matte


Jag FÖRSÖKTE se ut som ett vilddjur men det funkade inte...
alla bara sa jag var för gullig

Jag hjälpte ofta matte med datorn


Men så sa jag till matte att det gjorde
verkligen jätteont i munnen

Toker och jag första gången vi träffades, utomhus, alltså.
Jag fick först vara innekatt men försökte smita så ofta att
mina tvåbentingar till slut bestämde att jag fick vara ute med
Toker.
Toker och jag  innan han gick över Regnbågsbron.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar