Om oss

Utan Vaski, vår första lappis hade aldrig denna blogg sett dagens ljus. Han kom till oss som 3-årig ouppfostrad tjocksmock och förändrade våra liv fullständigt! Hans och mina åsikter om hur man beter sig som hund visade sig vara helt olika. Vaski blev den första av alla våra husdjur att beskriva sina vedermödor. Han hade i viss mån gästbloggare vid namn Toker, den svarta kattkillen som redan fanns i huset tillsammans med Skrållan, kattjejen men vassa klor och skinn på nosen. Sen utökades flocken med Klinga, lappisprinsessan som hatade att gå ut i regnet, Syrran, röda kattjejen som kom efter att Toker gått till Regnbågslandet, Lummi, som kommit och gått under flera år men som tillslut fick bli vår alldeles egna tokfia, nytillskottet Blixten, en randig kattkille med stor aptit på livet men också matskålens innehåll och så Glittra, en yrhätta med en ständigt viftande svans och hennes valpar Humle och Dumle som redan gjort sig kända som bloggare.. Alla dessa pälsklingar har ibland något på hjärtat här i bloggen. Vaski, Toker, Skrållan, Cissan, Lummi och Klinga bor numera i Regnbågslandet men hör ibland av sig via himmelsk länk.

måndag 9 juli 2018

Vaskis avsked

Det var ett tag sen jag skrev här på bloggen trots att det var jag som startade den för många år sen. Men nu är det väl dags eftersom det kommer att bli mitt sista inlägg. Har gett min inloggning till tjejerna så de kan föra traditionen vidare. Jag har fört min mission i hamn, lärt Klinga allt jag kan, hon kom ju som liten dretonge och behövde en stark man vid sin sida och efter ett tag blev vi bästa bästisarna, Lummi har väl inte lyssnat så mycket på mina råd men vi har busat järnet och lärt varann jättemycket bus! Sen kom Glittra, en dretonge som jag inte hann få nån fason på. Men jag har gett Klinga instruktioner.

Ja, ni förstår säkert att jag inte är kvar i husetbus längre.
Jag har haft så jäkla ont i kroppen, mest därbak där benen sitter rakt under. Mina tvåbentingar har gjort massa massage och grejer på mig och det har varit jätteskönt efter att jag fått såna där dretjobbiga ontattacker. Men de har ju kommit tillbaks...
Matte har tränat mig att gå i skogen där det är grenar och skit som jag varit tvungen att kliva över och det har gått hyfsat men det har gjort ont i ryggen ändå fast jag inte sagt nåt till matte och husse. Matte har t o m tvingat mig att gå i vatten! Och jag som verkligen HATAR att bada i sjön! Men hon var ändå snäll och gjorde det bara två gånger. Snälla matte!
I helgen hade jag en sån dära jobbig dag igen. Jag kunde inte lägga mig ner för det gjorde attans ont. Husse hjälpte mig att lägga mig i soffan och vi hade bästa gosestunden.
Gosestund med husse

Men jag sa inget till husse att det gjorde jätteont för jag ville ju inte att han skulle vara orolig.

Men idag fick jag sådär himla ont igen att jag inte kunde lägga mig ner och knappt sitta.
Men vet ni, matte och husse tog med mig i bilen till ett ställe där jag fick sitta i bilen och äta köttbullar och korv hur mycket som helst. Sen hade vi värsta, bästa gosestunden och jag fick sitta hela tiden.
Och vet ni, som om det inte varit nog, jag fick nåt stick i nacken av en snäll tant och det dretonda försvann och jag kunde äntligen få lägga mig ner. Sååå himla skönt! Och vet ni, matte sjöng MIN sång om och om igen; Mattes lille Vaski, han ä så jättego, han är jättejätte go! Han är så jättegoding och jättejättego, mattes jättejättego!
Hon har inte bästa sångrösten...men jag älskar henne ändå. Husse nöjde sig med att gosa med mig.
Fick massa goa köttisar och korv
men ont som tusan i ryggen

Fick nåt jox i nacken(kändes inget alls, bara så ni vet) och äntligen kunde jag lägga mig ner


Kolla värsta avslappnade killen med sin husse
Jag och min matte väntar...matte å ja!


Fick nåt grejs i benet men matte klappade mig och sjöng i mitt öra
Nu är jag på väg över Regnbågsbron.
Ser mamma Laika där borta!
Och Skrållan! Och Toker! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar