Om oss

Utan Vaski, vår första lappis hade aldrig denna blogg sett dagens ljus. Han kom till oss som 3-årig ouppfostrad tjocksmock och förändrade våra liv fullständigt! Hans och mina åsikter om hur man beter sig som hund visade sig gå isär. Vaski blev den första av alla våra husdjur att beskriva sina vedermödor tex med matte i snöret. Han hade i viss mån gästbloggare vid namn Toker, den svarta kattkillen som redan fanns i huset tillsammans med Skrållan, kattjejen men vassa klor och skinn på nosen. Sen utökades flocken med Klinga, lappisprinsessan som hatade att gå ut i regnet, Syrran, röda kattjejen som kom efter att Toker gått till Regnbågslandet, Lummi, som kommit och gått under flera år men som tillslut fick bli vår alldeles egna tokfia, nytillskottet Blixten, en randig kattkille med stor aptit på livet men också matskålens innehåll och så Glittra, en yrhätta med en ständigt viftande svans och hennes valpar Humle och Dumle som redan gjort sig kända som bloggare.. Alla dessa pälsklingar har ibland något på hjärtat här i bloggen. Vaski, Toker, Skrållan, Cissan, Lummi, Klinga och Humle bor numera i Regnbågslandet men hör ibland av sig via himmelsk länk.

lördag 28 oktober 2017

Syrran har åsikter

Den där som kallar sig matte är inte rätt ställd i huvudet då hon kan utsätta mig för de hemskaste saker! Har god lust att rymma...om det inte vore så otäckt att gå ut...

Så här var det:
Jag hoppade inte ont anande upp i mattes knä för en liten gosestund då hon började greja med min underläpp. Den har ju gjort lite ont sen det hände en grej...nu fann hon en stor sårskorpa och så var det kört för min del.
Hon började dona och fixa med den där skorpan och jag blev såklart förbannad, vad annars?!?!? Man har väl sin intreg...intrigit....INTEGRITET.
Jag vann fighten, trodde jag...För sen kom nästa kränkning, hon tog mina största stoltheter, stiletterna. Utan välslipade klor är en katt platt intet! Och då upptäckte hon nästa hemlis...att jag saknade en av stiletterna.

Men detta var inte nog...

Helt plötsligt stoppade hon in mig i den där hemska lådan som inte är toalett utan fängelse och inte nog med det, hon ställde fängelset i den stora plåtlådan som brummar och har sig och jag blev såklart JÄTTERÄDD! Jag skrek jättehögt men hon satt bara där framme och sa; Det är lugnt, Syrran, ingen fara.
Vad visste hon om hur lilla jag kände mig?!? Hårdhjärtade människa!
Hur gör man som liten oskyldig kissemiss för att protestera mot en avskyvärd och kränkande behandling?
Jo, man bajsar värsta luktbajsen!
Så det gjorde jag!
Det kändes rätt i stunden men efter ett tag insåg jag det överilade i min handling...
Men som matte fnös och ojade sig så var det nog värt det kladdiga fängelset en stund!

På stället vi kom till fanns en tant som klämde mig både här och där, hade verkligen inget vett på att fråga om lov! Faaaast, då hon kliade mig så där gott bakom öronen så förlät jag henne lite grann.
Men då hon sa att jag luktade lite bajs så var det kört. Vilka fasoner! Matte hade ju faktiskt hållit mig under kranen!
Och det där hålet jag har i underläppen kommer jag ALDRIG att berätta var det kom ifrån, bara så ni vet! Inte heller hur min klo saknas...Det kan hon fundera på, den där MATTE.


Nu har det har gått några dar och matte har fjäskat värsta fjäsket med gos och extragod mat så jag kan nog tänka mig att fortsätta bo här. Lite jobbigt är det ju att jag faktiskt har låtit matte gosat med mig och jag kunde inte hålla mig från att spinna...JÄTTEHÖGT.
Jag får väl ta ta hand om matte även i fortsättningen för hon klarar sig nog inte utan mig. Inte är det lätt att ha ett sånt stort ansvar men vem är mest lämpad om inte moi? Förr var det Skrållan som tog det stora ansvaret i husetbus men då hon for till Regnbågslandet så känns det som om det är min uppgift att hålla ordning. Det är tufft men för Skrållans skull så...och idag fick jag Pussi-anka!!!
Vad menar du, matte?

Vänta du, matte! Den här gången vann du
med ojusta medel




Nästa gång dörren öppnas...

Ingen ser mig här...

Nästa gång du blinkar så är jag borta!

Tyckte precis att jag fann en lucka här nånsatans...

...
Den där lådan kan du slänga för i den har nån bajsat...

Släpp ut mig!

Hjälp en stackars kisse!

Borta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar