Om oss

Mitt foto
Utan Vaski, vår första lappis hade aldrig denna blogg sett dagens ljus. Han kom till oss som 3-årig ouppfostrad tjocksmock och förändrade våra liv fullständigt! Hans och mina åsikter om hur man beter sig som hund visade sig gå isär. Vaski blev den första av alla våra husdjur att beskriva sina vedermödor tex med matte i snöret. Han hade i viss mån gästbloggare vid namn Toker, den svarta kattkillen som redan fanns i huset tillsammans med Skrållan, kattjejen men vassa klor och skinn på nosen. Sen utökades flocken med Klinga, lappisprinsessan som hatade att gå ut i regnet, Syrran, röda kattjejen som kom efter att Toker gått till Regnbågslandet, Lummi, som kommit och gått under flera år men som tillslut fick bli vår alldeles egna tokfia, nytillskottet Blixten, en randig kattkille med stor aptit på livet men också matskålens innehåll och så Glittra, en yrhätta med en ständigt viftande svans och hennes valpar Humle och Dumle som redan gjort sig kända som bloggare.. Alla dessa pälsklingar har ibland något på hjärtat här i bloggen. Vaski, Toker, Skrållan, Cissan, Lummi, Klinga och Humle bor numera i Regnbågslandet men hör ibland av sig via himmelsk länk.

söndag 10 maj 2009


Badvovven

Tjoho, att man kan bli så busig av lite vatten! Eftersom min favoritsysselsättning är jord att äta, gräva och rulla i så tog matte mig på armen uppför trappan som jag inte får gå i(det gör jag i smyg flera gånger om da´n). Jag hade av en händelse hamnat i en STOR blomrabatt med jättegod lös jord tidigare på dagen. uppför trappan finns min och Vaskis säng som vi sover i. Matte och husse säger att det är deras men det är inte sant. Såklart skall vi ha det bästa eftersom vi är bäst. Se´n finns också rummet med vattenslangen och kattbajslådan. Där brukar matte blöta ner Vaski och se´n blåsa på honom med en luftgrej. Jag fattar inte varför. Vore det inte bättre att inte blöta ner honom alls?

Idag var det min tur. Jag försökte smita men matte har järnnypor. Efter en stund så började jag tycka om det, fast det sa jag såklart inte till matte. Neej, det bjussar jag inte på.

Men det nya var ju efteråt. Jag blev hög! Det blev så mycket bus i kroppen på mig att jag var tvungen att rusa runt, runt och bita Vaski så han skrek. Matte försökte stoppa mig men jag sa"Fuck you"! Jag vet inte vad det betyder men jag har lärt mig av barnen på gatan.

Barnen på gatan , förresten. Igår tränade matte och jag på barnen. Jag fick vara lös och då blev det lite otäckt. Jag höll mig nära matte men så kom barnen och vet ni, dom luktade leverpej allihop så jag vågade mig fram, faktiskt. Dom var jättesnälla!

Efteråt så gick vi till skogen men där var det så otäckt så jag blev jätterädd! Det kom blåst så jag knep ihop ögonen. Matte sa nå´t om larvpotta(vet inte vad hon menade)och så gick hem.

Nä ,nu känner jag buset komma igen, måste bita Vaski i skägget!

Klingeling från prinsessan Klinga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar