Om oss

Mitt foto
Utan Vaski, vår första lappis hade aldrig denna blogg sett dagens ljus. Han kom till oss som 3-årig ouppfostrad tjocksmock och förändrade våra liv fullständigt! Hans och mina åsikter om hur man beter sig som hund visade sig gå isär. Vaski blev den första av alla våra husdjur att beskriva sina vedermödor tex med matte i snöret. Han hade i viss mån gästbloggare vid namn Toker, den svarta kattkillen som redan fanns i huset tillsammans med Skrållan, kattjejen men vassa klor och skinn på nosen. Sen utökades flocken med Klinga, lappisprinsessan som hatade att gå ut i regnet, Syrran, röda kattjejen som kom efter att Toker gått till Regnbågslandet, Lummi, som kommit och gått under flera år men som tillslut fick bli vår alldeles egna tokfia, nytillskottet Blixten, en randig kattkille med stor aptit på livet men också matskålens innehåll och så Glittra, en yrhätta med en ständigt viftande svans och hennes valpar Humle och Dumle som redan gjort sig kända som bloggare.. Alla dessa pälsklingar har ibland något på hjärtat här i bloggen. Vaski, Toker, Skrållan, Cissan, Lummi, Klinga och Humle bor numera i Regnbågslandet men hör ibland av sig via himmelsk länk.

söndag 9 februari 2014

SnyggLummi

Jag är ju känd som en tuff brud, men då det är dags för borst-och kloklippning så säger matte att jag ser ut att gå till min egen avrättning. Jag vet inte riktigt vad hon menar, men det känns som då jag är hos vetten och han kanske skall ge mig ett stick i nacken och jag kanske inte vaknar mer.
Då matte ropar, så försöker jag att smyyyga iväg nånstans ifall hon då glömmer att jag finns. Men det lyckas aldrig. Hon ropar med den där rösten som man inte kan krångla emot, den är jättesträng, vet ni!
Sen är det lite pinigt att Vaski och Klinga går omkring och mallar sig med sina korta klor och fluffiga pälsar. Jag brukar ju vara tuffast av oss alla.
Det är bara att gå uppför trappan, med hängande öron och bedjande blick försöka få matte att ångra sig. Det har heller aldrig lyckats...

Snälla matte, döda mig inte!!!!


Jag vet egentligen inte vad det är som är så otäckt. Då hon väl har börjat borsta mig så är det görgött. Hon grejar och masserar min rygg och håller på. Men så vet jag att hon kommer att börja greja med mina tassar. Den där taborthårmellantårnagrejen är för äcklig. Den låter ju högre än jag kan skälla, juh!
Jag tror matte förstår att jag tycker det är äckligt för hon ger mig massor av frollisar som jag slukar hela, för då är jag i alla fall lugn och ligger still en stund till. Och så vet jag att vi senare skall få varsin gnagis.



Hon är inte så dum, Klinga, ett bra val av
gnagis. Bara synd att den är så odryg...

Det är ungefär som då matte säger; Skall vi borsta tänderna? Och vi rusar alla tre in på toan för att plötsligt inse vad det är vi skall göra. Varje gång. Men vi står ut bara för det goda tandgnagiset som vi alltid får efteråt.
Idag var jag YTTERST nära att hinna äta upp kattmaten. Så här nära ******************Men så råkade jag avslöja mig med en litet smackande precis innan jag skulle till att smyyyyga i mig den.
ATTANS!!

Jag hade lagt upp det så bra. Jag lade mig bakom husses stol och
låtsades sova. Så ålade jag fram, bit för bit, ljudlöst. Så klantar jag till
det med att smaska! men jag ger inte upp! På´t igen!

Lummi/kattmatsdrottningen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar