Om oss

Mitt foto
Utan Vaski, vår första lappis hade aldrig denna blogg sett dagens ljus. Han kom till oss som 3-årig ouppfostrad tjocksmock och förändrade våra liv fullständigt! Hans och mina åsikter om hur man beter sig som hund visade sig gå isär. Vaski blev den första av alla våra husdjur att beskriva sina vedermödor tex med matte i snöret. Han hade i viss mån gästbloggare vid namn Toker, den svarta kattkillen som redan fanns i huset tillsammans med Skrållan, kattjejen men vassa klor och skinn på nosen. Sen utökades flocken med Klinga, lappisprinsessan som hatade att gå ut i regnet, Syrran, röda kattjejen som kom efter att Toker gått till Regnbågslandet, Lummi, som kommit och gått under flera år men som tillslut fick bli vår alldeles egna tokfia, nytillskottet Blixten, en randig kattkille med stor aptit på livet men också matskålens innehåll och så Glittra, en yrhätta med en ständigt viftande svans och hennes valpar Humle och Dumle som redan gjort sig kända som bloggare.. Alla dessa pälsklingar har ibland något på hjärtat här i bloggen. Vaski, Toker, Skrållan, Cissan, Lummi, Klinga och Humle bor numera i Regnbågslandet men hör ibland av sig via himmelsk länk.

torsdag 3 september 2009

Toker, min första gullekille


Min gammelkille har idag visat att han inte längre är med på noterna. Det är med sorg i hjärtat som jag har tagit beslutet att han skall få somna in med värdighet. Hans senilitet har acclererat med raketfart och idag då jag satt vid köksbordet så hördes ett skvalande. Där satt han i godan ro och kissade i Klingas vattenskål! Jag lyfte upp honom och satt honom i kattlådan vilket gjorde honom mycket förvirrad. Han gick genast till dörren och maoade för att få komma ut. Ja, ja, tänkte jag, han kommer snart tillbaka och stängde dörren efter honom. En stund efteråt spreds en doft av bajs i hallen och jag tittade strängt på Vaski. På svarta tavlan i hallen meddelade hussefar att Vaski inte bajsat och jag skyndade mig att rasta vovven i tron att han fisit. Ett steg ute på trappan låg en stor kattbajs och Toker satt en bit ifrån med tom blick! Han är en förvirrad gammal herre som inte längre har koll på tillvaron. Han har varit med mig i 16 år och tårarna sprutar då jag tänker på att han inte längre skall finnas med mig! Jag har försökt att förbereda mig i flera år på att denna tid kommer men vad hjälper det nu då jag står inför faktum.

Tokers matte, storgrinande

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar