Om oss

Utan Vaski, vår första lappis hade aldrig denna blogg sett dagens ljus. Han kom till oss som 3-årig ouppfostrad tjocksmock och förändrade våra liv fullständigt! Hans och mina åsikter om hur man beter sig som hund visade sig gå isär. Vaski blev den första av alla våra husdjur att beskriva sina vedermödor tex med matte i snöret. Han hade i viss mån gästbloggare vid namn Toker, den svarta kattkillen som redan fanns i huset tillsammans med Skrållan, kattjejen men vassa klor och skinn på nosen. Sen utökades flocken med Klinga, lappisprinsessan som hatade att gå ut i regnet, Syrran, röda kattjejen som kom efter att Toker gått till Regnbågslandet, Lummi, som kommit och gått under flera år men som tillslut fick bli vår alldeles egna tokfia, nytillskottet Blixten, en randig kattkille med stor aptit på livet men också matskålens innehåll och så Glittra, en yrhätta med en ständigt viftande svans och hennes valpar Humle och Dumle som redan gjort sig kända som bloggare.. Alla dessa pälsklingar har ibland något på hjärtat här i bloggen. Vaski, Toker, Skrållan, Cissan, Lummi, Klinga och Humle bor numera i Regnbågslandet men hör ibland av sig via himmelsk länk.

lördag 26 november 2011

Finns det ångerrätt?


Jag och min stora käft! Bara för att jag beklagade mig en aning över min ensamhet under dagarna så kommer matte dragande med en liten dretjobbig kattunge!!! Åååååh!!!!! Helt ouppfostrad är hon också. Hon bara sprang fram till MOI och sa; TJENA!!! Vilken fräckhet, till husets självklara härskarinna talar man inte så. Att jag drog till henne med tassen och morrade sket hon i. Hon bara glodde på mig och fortsatte sen att gå igenom hela huset, precis som hon alltid bott här. Dagens ungdom har ingen respekt för den äldre och klokare generationen. Men matte säger att kattskrället skall bo här så då får jag väl försöka få ordning på henne så snart som möjligt men det kommer INTE bli lätt. Hon verkar vara ett litet bångstyre. Jag får lägga band på mig så jag inte ger henne på fläbben, försökte men då såg matte och kallade mig för surkärring!!!! Enda trösten är att pälsbollarna verkar ha det lika jobbigt. Det smyger efter rödtoppen tills hon vänder sig om och burrar upp sig till dubbel storlek och spottar och fräser. Liten men tuff, kan man kalla henne. Men eftersom matte och husse verkar vara lika gosiga med oss alla så kan vi inte skylla på orättvisa heller. I fortsättningen måste jag vakta min tunga bättre...fast jag egentligen så är jag nog liiite glad ändå...fan, jag tror inte jag sa det där...


Skrållan/motvillig storasyster


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar