Om oss

Mitt foto
Utan Vaski, vår första lappis hade aldrig denna blogg sett dagens ljus. Han kom till oss som 3-årig ouppfostrad tjocksmock och förändrade våra liv fullständigt! Hans och mina åsikter om hur man beter sig som hund visade sig gå isär. Vaski blev den första av alla våra husdjur att beskriva sina vedermödor tex med matte i snöret. Han hade i viss mån gästbloggare vid namn Toker, den svarta kattkillen som redan fanns i huset tillsammans med Skrållan, kattjejen men vassa klor och skinn på nosen. Sen utökades flocken med Klinga, lappisprinsessan som hatade att gå ut i regnet, Syrran, röda kattjejen som kom efter att Toker gått till Regnbågslandet, Lummi, som kommit och gått under flera år men som tillslut fick bli vår alldeles egna tokfia, nytillskottet Blixten, en randig kattkille med stor aptit på livet men också matskålens innehåll och så Glittra, en yrhätta med en ständigt viftande svans och hennes valpar Humle och Dumle som redan gjort sig kända som bloggare.. Alla dessa pälsklingar har ibland något på hjärtat här i bloggen. Vaski, Toker, Skrållan, Cissan, Lummi, Klinga och Humle bor numera i Regnbågslandet men hör ibland av sig via himmelsk länk.

fredag 6 november 2009


Husse och tekniken
En dag kom husse hem med en jättenödvändig teknisk manick. -Titta, sa han till matte, vilken bra sak jag köpt till hundarna. -Nu kommer vi alltid att veta vart dom är. -Vet vi inte det ändå, undrade matte. Jo, men nu kan vi se det här på skärmen. - Men är det inte bättre att vi fortsätter att träna dom att alltid komma då vi ropar, fortsatte matte.
Så tog husse på mig ett halsband med en klump på. Det skulle bli demonstration. Vi gick ut på tomten i mörkret och husse såg hela tiden på skärmen var jag befann mig. Om han hade tittat upp så hade han ändå sett mig eftersom tomten är så liten. "Hunden springer" stod det då jag sprang. Hittills var det rätt. "Hunden står" stod det sén och det var ju alldeles häpnadsväckande eftersom jag just då hade stannat! Vilken bra grej! Husse har fyndat för 6000:- spänn!
Om jag får säga min mening så är den onödig eftersom jag alltid kommer då man ropar, nåja nästan alltid.
Men det kanske finns fler som kan ha användning av grejen. Om matte sätter den på husse, står det kanske" husse cyklar" då han tar sig en tur med pannlampa på, eller "husse trillade" då han brakat ner i en vattenpöl i skogen. Jag, frågorna är många. Jag vet iallafall att Klinga inte kan ha den för hon är för spinkig än. Och katterna vet vi var dom är utan mackapären. Toker ligger på datastolen eller sitter och äter och Skrållan ligger på mattes kläder i skåpet.
Vaski/Står still

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar