Om oss

Mitt foto
Utan Vaski, vår första lappis hade aldrig denna blogg sett dagens ljus. Han kom till oss som 3-årig ouppfostrad tjocksmock och förändrade våra liv fullständigt! Hans och mina åsikter om hur man beter sig som hund visade sig gå isär. Vaski blev den första av alla våra husdjur att beskriva sina vedermödor tex med matte i snöret. Han hade i viss mån gästbloggare vid namn Toker, den svarta kattkillen som redan fanns i huset tillsammans med Skrållan, kattjejen men vassa klor och skinn på nosen. Sen utökades flocken med Klinga, lappisprinsessan som hatade att gå ut i regnet, Syrran, röda kattjejen som kom efter att Toker gått till Regnbågslandet, Lummi, som kommit och gått under flera år men som tillslut fick bli vår alldeles egna tokfia, nytillskottet Blixten, en randig kattkille med stor aptit på livet men också matskålens innehåll och så Glittra, en yrhätta med en ständigt viftande svans och hennes valpar Humle och Dumle som redan gjort sig kända som bloggare.. Alla dessa pälsklingar har ibland något på hjärtat här i bloggen. Vaski, Toker, Skrållan, Cissan, Lummi, Klinga och Humle bor numera i Regnbågslandet men hör ibland av sig via himmelsk länk.

torsdag 26 november 2009


Bartassad finsmakarvovve finnes

Jag HATAR att gå i vattenpölar! Matte tycker att jag är fjollig men det struntar jag i! Människor får ha såna där tassfodral när de går ut men vi stackars vovvar skall vara barfota. Tänk när vattnet sipprar upp mellan trampisarna, blä så äckligt! Nu har det regnat hur länge som helst och därför har jag bajsvägrat! Tyvärr så ledde denna vägran inte till bättre väder utan bara till väldigt ont i rumpan då bajset tryckte på av sig själv!

Igår var jag och husse till skolan igen. Matte låg hemma och lät som Vaski då han har satt ett gnagis i halsen. Vi övade lite av varje och som vanligt så var jag bäst(om jag får säga det själv). Så avslöjade dumhusse att jag inte vill äta äckelmaten, som om det var ett problem för honom. Han slipper ju äta den! Förresten, jag var inte ensam om att vara finsmakare. Tuffe, den lilla taxen, tar inte vilken skit som helst heller! Nå, vet ni vad vår grymma Fröken sa? Om inte vi har ätit inom 30 sekunder så skall maten bort. Och så skall det hålla på i tre(3) dagar och efter det så får vi samma äckelmat igen! Då är man ju så hungrig att man äter vad skit som helst, så grymt!

Se´n så tyckte Fröken att jag inte lade mig nog fort då husse sa "LIGG". Vadå, jag är ju Lapphundsprinsessa! Vi har andra regler än undersåtsvovvarna! Vi lägger oss med VÄRDIGHET och det måste ske låååångsamt. Nå, vi får väl se vem som vinner, Fröken eller jag!

Prinsessan Klinga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar