Om oss

Mitt foto
Utan Vaski, vår första lappis hade aldrig denna blogg sett dagens ljus. Han kom till oss som 3-årig ouppfostrad tjocksmock och förändrade våra liv fullständigt! Hans och mina åsikter om hur man beter sig som hund visade sig gå isär. Vaski blev den första av alla våra husdjur att beskriva sina vedermödor tex med matte i snöret. Han hade i viss mån gästbloggare vid namn Toker, den svarta kattkillen som redan fanns i huset tillsammans med Skrållan, kattjejen men vassa klor och skinn på nosen. Sen utökades flocken med Klinga, lappisprinsessan som hatade att gå ut i regnet, Syrran, röda kattjejen som kom efter att Toker gått till Regnbågslandet, Lummi, som kommit och gått under flera år men som tillslut fick bli vår alldeles egna tokfia, nytillskottet Blixten, en randig kattkille med stor aptit på livet men också matskålens innehåll och så Glittra, en yrhätta med en ständigt viftande svans och hennes valpar Humle och Dumle som redan gjort sig kända som bloggare.. Alla dessa pälsklingar har ibland något på hjärtat här i bloggen. Vaski, Toker, Skrållan, Cissan, Lummi, Klinga och Humle bor numera i Regnbågslandet men hör ibland av sig via himmelsk länk.

lördag 28 november 2009



11 månaders stor flicka!





Jag har varit på upptäcktsfärd med matte! Eftersom jag är en stor flicka nu så blev jag inte alls så rädd och nervös som tidigare då jag var barnslig. Vaski fick vara på MITT jobb dvs hussejobbet under tiden. Hoppas han skötte sig och inte skämde ut sig! Vi var i en ny hundmatsaffär och jag fick jättemånga klappar och godis! Matte köpte värsta säcken mat till Vaski, och vet ni, pengarna räckte till godis också. Nu är vi hemma och gnager på varsitt gnagis.

Klinga/Stor Prinsessa

1 kommentar:

  1. Snart är det ettårsdag samma dag som Magnus föddes 5 små valpar i soffan i källaren (pannrummet) skönt och lugnt tyckte mamma Eyla säkert

    SvaraRadera