Om oss

Mitt foto
Utan Vaski, vår första lappis hade aldrig denna blogg sett dagens ljus. Han kom till oss som 3-årig ouppfostrad tjocksmock och förändrade våra liv fullständigt! Hans och mina åsikter om hur man beter sig som hund visade sig gå isär. Vaski blev den första av alla våra husdjur att beskriva sina vedermödor tex med matte i snöret. Han hade i viss mån gästbloggare vid namn Toker, den svarta kattkillen som redan fanns i huset tillsammans med Skrållan, kattjejen men vassa klor och skinn på nosen. Sen utökades flocken med Klinga, lappisprinsessan som hatade att gå ut i regnet, Syrran, röda kattjejen som kom efter att Toker gått till Regnbågslandet, Lummi, som kommit och gått under flera år men som tillslut fick bli vår alldeles egna tokfia, nytillskottet Blixten, en randig kattkille med stor aptit på livet men också matskålens innehåll och så Glittra, en yrhätta med en ständigt viftande svans och hennes valpar Humle och Dumle som redan gjort sig kända som bloggare.. Alla dessa pälsklingar har ibland något på hjärtat här i bloggen. Vaski, Toker, Skrållan, Cissan, Lummi, Klinga och Humle bor numera i Regnbågslandet men hör ibland av sig via himmelsk länk.

onsdag 19 oktober 2011

Skrållan om livet
Jag har ju fattat att min bästis Toker inte kommer tillbaka. Det är lite ledsamt att vara ensam kisse här, faktiskt dubbelt ensamt eftersom alla åker på morgonen och jag får vara helt ensam hela dagen. Då de kommer hem så sitter jag på stolen i hallen och väntar! Det känns jättekonstigt att inte ha sällskap vid matskålen, så därför äter jag inte så mycket. Matte bjuder mig på jättemånga av mina favoriter men det smakar inte som förr. Men några saker tycker jag iallafall om. Det ena är den nya grejen som står i hörnet av stora rummet. Synd att inte Toker fick uppleva den. Då husse kommer hem så stoppar han träbitar i den och sen gör han så den blir varm! Först brukar jag sitta framför den och titta in igenom fönstret och sen lägger jag mig högst upp på soffan som står nära och bara njuter. Och det andra är då matte sitter vid plippgrejen, då brukar jag sitta i hennes knä eller lägga mig på bordet så hon når att klappa mig. Ibland busar jag till det och knycker hennes plats. Jag har utökat mitt ordförråd också. Matte och husse verkar tycka jag är rolig då jag låter som dem. Det är väl det som muntrar upp mig lite emellanåt men annars så...jag känner mig lite gammal faktiskt...
Skrållan/Ensamkatten













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar