Om oss

Mitt foto
Utan Vaski, vår första lappis hade aldrig denna blogg sett dagens ljus. Han kom till oss som 3-årig ouppfostrad tjocksmock och förändrade våra liv fullständigt! Hans och mina åsikter om hur man beter sig som hund visade sig gå isär. Vaski blev den första av alla våra husdjur att beskriva sina vedermödor tex med matte i snöret. Han hade i viss mån gästbloggare vid namn Toker, den svarta kattkillen som redan fanns i huset tillsammans med Skrållan, kattjejen men vassa klor och skinn på nosen. Sen utökades flocken med Klinga, lappisprinsessan som hatade att gå ut i regnet, Syrran, röda kattjejen som kom efter att Toker gått till Regnbågslandet, Lummi, som kommit och gått under flera år men som tillslut fick bli vår alldeles egna tokfia, nytillskottet Blixten, en randig kattkille med stor aptit på livet men också matskålens innehåll och så Glittra, en yrhätta med en ständigt viftande svans och hennes valpar Humle och Dumle som redan gjort sig kända som bloggare.. Alla dessa pälsklingar har ibland något på hjärtat här i bloggen. Vaski, Toker, Skrållan, Cissan, Lummi, Klinga och Humle bor numera i Regnbågslandet men hör ibland av sig via himmelsk länk.

lördag 8 oktober 2011



För många snygga kilo...



Matte och husse har tjatat om att min form har blivit större på mitten, fult påhopp, enligt mig. Idag fick jag följa med dem i plåtlådan för en tur till stora stan. Vi stannade på ett ställe med många plåtlådor och matte lät mig hoppa ut en stund. Då kände jag igen mig! Det var ju där det finns en hundgodisaffär och en av tanterna som kommer till dagis brukar vara där! Hon heter Eva, tror jag, och brukar kalla mig för nallebjörn och klappa mig jättemycket! Det tycker jag om. Idag var det en av de andra snälla tanterna som kom och så skulle jag ställa mig på väggrejen, hm...var faktiskt lite blyg, tänk om hon tycker jag är fet...men det var som vanligt matte som gjorde bort mig med; Jaha, 1,5 kg upp, det ante mig, sa hon. Typiskt, då jag hade satt in en stöt på affärtjejen. Nåja, hon verkade gilla mig ändå, klappade och gullade med mig. Så kom EVA, min favorittjej, åhhh, så roligt! Då började matte beklaga sig om att jag hade gått upp lite...så jag passade på att knycka godis ur korgarna bakom hennes rygg, ha, ha! Där fick hon! Och vet ni, de tyckte jag var coola killen och gav mig ännu mer godis! Vem är gulligast i världen? jo, JAAAG!!



Vaski/ 24,3 kg snygg kille



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar