Om oss

Mitt foto
Utan Vaski, vår första lappis hade aldrig denna blogg sett dagens ljus. Han kom till oss som 3-årig ouppfostrad tjocksmock och förändrade våra liv fullständigt! Hans och mina åsikter om hur man beter sig som hund visade sig gå isär. Vaski blev den första av alla våra husdjur att beskriva sina vedermödor tex med matte i snöret. Han hade i viss mån gästbloggare vid namn Toker, den svarta kattkillen som redan fanns i huset tillsammans med Skrållan, kattjejen men vassa klor och skinn på nosen. Sen utökades flocken med Klinga, lappisprinsessan som hatade att gå ut i regnet, Syrran, röda kattjejen som kom efter att Toker gått till Regnbågslandet, Lummi, som kommit och gått under flera år men som tillslut fick bli vår alldeles egna tokfia, nytillskottet Blixten, en randig kattkille med stor aptit på livet men också matskålens innehåll och så Glittra, en yrhätta med en ständigt viftande svans och hennes valpar Humle och Dumle som redan gjort sig kända som bloggare.. Alla dessa pälsklingar har ibland något på hjärtat här i bloggen. Vaski, Toker, Skrållan, Cissan, Lummi, Klinga och Humle bor numera i Regnbågslandet men hör ibland av sig via himmelsk länk.

torsdag 26 maj 2011



Skrållans tur



Nu är det min tur att blogga! Jag får kämpa mig fram till skrivknapparna och eftersom jag är så liten förlorar jag oftast matchen. Men på senare tid har matte krånglat med en grej, hon säger många fula ord då det inte går vägen, har jag hört. På omvägar har jag hört att hon vill att vår blogg skall liksom kunna ses på ett annat ställe...men det gååår inte. Jag har det lite ledsamt nu för tiden eftersom Toker är skraltig, orkar inte som förr. Jag brukar trycka mig mot mattes mage då hon sover, det gillar jag, brummar igång motorn direkt! Toker går mest omkring och ropar efter oss, den gamle stollen. Ibland livar jag upp med att reta vovvarna, de är ju hopplöst långsamma, ha, ha. Brukar hoppa upp i trappan och sen tar jag fart på väggen upp till övervåningen. Det är kul, men matte och husse tycker inte att revan är så snygg...



Tass/Skrållboll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar