Om oss

Mitt foto
Utan Vaski, vår första lappis hade aldrig denna blogg sett dagens ljus. Han kom till oss som 3-årig ouppfostrad tjocksmock och förändrade våra liv fullständigt! Hans och mina åsikter om hur man beter sig som hund visade sig gå isär. Vaski blev den första av alla våra husdjur att beskriva sina vedermödor tex med matte i snöret. Han hade i viss mån gästbloggare vid namn Toker, den svarta kattkillen som redan fanns i huset tillsammans med Skrållan, kattjejen men vassa klor och skinn på nosen. Sen utökades flocken med Klinga, lappisprinsessan som hatade att gå ut i regnet, Syrran, röda kattjejen som kom efter att Toker gått till Regnbågslandet, Lummi, som kommit och gått under flera år men som tillslut fick bli vår alldeles egna tokfia, nytillskottet Blixten, en randig kattkille med stor aptit på livet men också matskålens innehåll och så Glittra, en yrhätta med en ständigt viftande svans och hennes valpar Humle och Dumle som redan gjort sig kända som bloggare.. Alla dessa pälsklingar har ibland något på hjärtat här i bloggen. Vaski, Toker, Skrållan, Cissan, Lummi, Klinga och Humle bor numera i Regnbågslandet men hör ibland av sig via himmelsk länk.

lördag 29 maj 2010


Lummi, bloggbesökare!

Det har hänt så mycket på sista tiden. Först var det värsta tråkigt och nu ganska skoj, faktiskt! Så sa matte igår att vi skulle på semester, men inte tillsammans utan var och en för sig. Och innan jag hann säga voff så kom gammelmatte med svarta bilen och hämtade mig! Jag gnällde lite för sakens skull ibörjan men det gick över.

Jag måste erkänna att jag var lite ohyfsad då jag kom in i husetbus. Hälsade knappt på Vaski och Klinga utan störtade till dörren som leder till BUSET! Men...ICKE, sa gammelmatte. Där får inga vovvar vara för gräsmattan är R E N O V E R A D! Fina ord hon svänger sig med, gammelmatte. Hur skall en liten vit lapphund veta vad det är, mer än väldigt trist! Utan utebus så fick det bli alternativa aktiviteter inomhus. Jag lade genast beslag på gammelmatte. Hon var BARA min! Det var kul att se mespropparna Vaski och Klingas miner då jag lade beslag på deras matte, ha, ha! Men säg den glädje som varar. Gammelmatte är ju så olidligt rättvis ibland. Som straff har jag kissat på golvet flera gånger!


Lummi, semesterfirare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar