Om oss

Mitt foto
Utan Vaski, vår första lappis hade aldrig denna blogg sett dagens ljus. Han kom till oss som 3-årig ouppfostrad tjocksmock och förändrade våra liv fullständigt! Hans och mina åsikter om hur man beter sig som hund visade sig gå isär. Vaski blev den första av alla våra husdjur att beskriva sina vedermödor tex med matte i snöret. Han hade i viss mån gästbloggare vid namn Toker, den svarta kattkillen som redan fanns i huset tillsammans med Skrållan, kattjejen men vassa klor och skinn på nosen. Sen utökades flocken med Klinga, lappisprinsessan som hatade att gå ut i regnet, Syrran, röda kattjejen som kom efter att Toker gått till Regnbågslandet, Lummi, som kommit och gått under flera år men som tillslut fick bli vår alldeles egna tokfia, nytillskottet Blixten, en randig kattkille med stor aptit på livet men också matskålens innehåll och så Glittra, en yrhätta med en ständigt viftande svans och hennes valpar Humle och Dumle som redan gjort sig kända som bloggare.. Alla dessa pälsklingar har ibland något på hjärtat här i bloggen. Vaski, Toker, Skrållan, Cissan, Lummi, Klinga och Humle bor numera i Regnbågslandet men hör ibland av sig via himmelsk länk.

tisdag 21 juli 2009




Ljuset i tunneln...eller?




Igår övade jag med matte. jag var strålande som vanligt! Matte tog fram ett stort rör som hon lade på gräsmattan. -Spring igenom, sa hon och då gjorde jag det. Vad var det för konst? -Spring tillbaka, sa hon och då gjorde jag det. Jaha,när kommer det svåra, tänkte jag, men eftersom jag är bäst så blev det inte svårare! Sen gjorde matte en dretenkel bana åt mig med "sitt i ringen", "hopp igenom", "sitt framför", "ligg kvar", "kom-stanna-kom", "snurr-spinn", "runt-åtta-igenom-tillbaka-sitt", "rulla-allur"(skitrolig!) och avslutade med en "hopp igenom"!




Sen var då Klingas tur, hm...


Där har matte nåt att bita i. Den tjejen är inte för smart, alltså. Först var det röret som var farligt, sen kom hon inte ihåg "sitt" och "ligg" och "kom" skall vi inte tala om! I och för sig så gick det upp ett ljus för henne efter en stund så det är inte helt kört, men ärligt talat så skämdes jag lite över henne. Det är ju ändå min lillasyster. Jag måste nog hjälpa matte med övningarna så det blir någon ordning!




Vaski/Systeransvarig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar