Om oss

Mitt foto
Utan Vaski, vår första lappis hade aldrig denna blogg sett dagens ljus. Han kom till oss som 3-årig ouppfostrad tjocksmock och förändrade våra liv fullständigt! Hans och mina åsikter om hur man beter sig som hund visade sig gå isär. Vaski blev den första av alla våra husdjur att beskriva sina vedermödor tex med matte i snöret. Han hade i viss mån gästbloggare vid namn Toker, den svarta kattkillen som redan fanns i huset tillsammans med Skrållan, kattjejen men vassa klor och skinn på nosen. Sen utökades flocken med Klinga, lappisprinsessan som hatade att gå ut i regnet, Syrran, röda kattjejen som kom efter att Toker gått till Regnbågslandet, Lummi, som kommit och gått under flera år men som tillslut fick bli vår alldeles egna tokfia, nytillskottet Blixten, en randig kattkille med stor aptit på livet men också matskålens innehåll och så Glittra, en yrhätta med en ständigt viftande svans och hennes valpar Humle och Dumle som redan gjort sig kända som bloggare.. Alla dessa pälsklingar har ibland något på hjärtat här i bloggen. Vaski, Toker, Skrållan, Cissan, Lummi, Klinga och Humle bor numera i Regnbågslandet men hör ibland av sig via himmelsk länk.

måndag 27 juli 2009


Förbjudet bus

Plötsligt försvann matte och husse och strängmatteflocken dök upp istället. Gissa om det blev bus innan strängmatten hunnit lägga sig i! Jag får ju inte riktigt vara med då det busas för då morrar Lummi åt mig så därför nöjde jag mig med att springa bredvid och skälla lite förstrött. Klinga öste ju järnet och brydde sig inte om då strängisen sa till. Till sist blev Klingeling instängd i TV-rummet och då blev det äntligen lugnt! Jag fattar inte att hon törs mopsa mot strängis! Om man lär sig strängisen så är hon snäll, men Klinga tror att hon får göra som hon vill bara för att hon är valp och söt(hm) och då blir strängisen putt. jag fick iallafall gå en prommis med strängisen så jag låg nog bra till, tror jag. Jag vet en sak som hon är rädd för iallafall. Vår Kotte tog en tur i rabatten och fräste då och då för att få respekt och gissa om strängmatten blev förvirrad. Kan mattes blommor fräsa, tänkte hon nog.

På natten blev det lite jobbigt för mig eftersom matte och husse saknades, så jag som är en känslig kille började pipa. Detta underhöll jag flocken med en lång stund. Jag tror att alla var lika glada då matte och husse plötsligt dök upp igen!

Vaski/Mattes och husses pöjk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar