Om oss

Mitt foto
Utan Vaski, vår första lappis hade aldrig denna blogg sett dagens ljus. Han kom till oss som 3-årig ouppfostrad tjocksmock och förändrade våra liv fullständigt! Hans och mina åsikter om hur man beter sig som hund visade sig gå isär. Vaski blev den första av alla våra husdjur att beskriva sina vedermödor tex med matte i snöret. Han hade i viss mån gästbloggare vid namn Toker, den svarta kattkillen som redan fanns i huset tillsammans med Skrållan, kattjejen men vassa klor och skinn på nosen. Sen utökades flocken med Klinga, lappisprinsessan som hatade att gå ut i regnet, Syrran, röda kattjejen som kom efter att Toker gått till Regnbågslandet, Lummi, som kommit och gått under flera år men som tillslut fick bli vår alldeles egna tokfia, nytillskottet Blixten, en randig kattkille med stor aptit på livet men också matskålens innehåll och så Glittra, en yrhätta med en ständigt viftande svans och hennes valpar Humle och Dumle som redan gjort sig kända som bloggare.. Alla dessa pälsklingar har ibland något på hjärtat här i bloggen. Vaski, Toker, Skrållan, Cissan, Lummi, Klinga och Humle bor numera i Regnbågslandet men hör ibland av sig via himmelsk länk.

torsdag 9 juli 2009


Livets skola

Jag har varit lite olydig, tihi! Vi var på min skola där jag skall lära mig bra saker men det gick inget vidare. Jag tyckte att gräset var så mycket intressantare än dom löjliga övningarna så jag sket i dom helt enkelt. Matte suckade. Vi skulle öva inkallning och det kan jag redan...när jag vill. Se´n skulle fröken av någon anledning se om vi visste vad vi hette. Löjligt, jag vet ju att jag heter Prinsessan! Matte stod och ropade "klinga" men det kom ingen, såklart. Så skulle vi sitta på en filt. Jag har ingen aning varför men...jaja. Det gick sådär. Sist så frågade fröken om vi kunde "ligg". Matte sträckte på sig och sa; Jojomensann, det kan hon iallafall! Hon sa "Ligg" och jag glodde helt oförstående på henne. Hon måste ha glömt att jag är Lapphund och gör saker på mitt sätt. Matte försökte och försökte men jag VILLE inte, ju! Jag vet hur man gör men då måste matte säga "sitt" först och sen "ligg" och visa med handen annars gör jag det INTE, så det så! Och vet ni, alla dom andra hussarna och mattarna gjorde som matte och då sa fröken att det var fel! Har ni hört så dumt. Nu måste alla öva jättemycket till nästa gång annars...sa fröken. Och det skall vara på hennes sätt annars gills det inte. Jag känner att lallarunttiden är över och allvaret tar vid! Stoppa tiden!!!!!


Prinsessan Klinga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar