Om oss

Utan Vaski, vår första lappis hade aldrig denna blogg sett dagens ljus. Han kom till oss som 3-årig ouppfostrad tjocksmock och förändrade våra liv fullständigt! Hans och mina åsikter om hur man beter sig som hund visade sig gå isär. Vaski blev den första av alla våra husdjur att beskriva sina vedermödor tex med matte i snöret. Han hade i viss mån gästbloggare vid namn Toker, den svarta kattkillen som redan fanns i huset tillsammans med Skrållan, kattjejen men vassa klor och skinn på nosen. Sen utökades flocken med Klinga, lappisprinsessan som hatade att gå ut i regnet, Syrran, röda kattjejen som kom efter att Toker gått till Regnbågslandet, Lummi, som kommit och gått under flera år men som tillslut fick bli vår alldeles egna tokfia, nytillskottet Blixten, en randig kattkille med stor aptit på livet men också matskålens innehåll och så Glittra, en yrhätta med en ständigt viftande svans och hennes valpar Humle och Dumle som redan gjort sig kända som bloggare.. Alla dessa pälsklingar har ibland något på hjärtat här i bloggen. Vaski, Toker, Skrållan, Cissan, Lummi, Klinga och Humle bor numera i Regnbågslandet men hör ibland av sig via himmelsk länk.

lördag 7 december 2019

Lummi har nåt att säga..

Idag blev jag avsatt som drottning i vår flock. Det känns tungt men jag har insett faktum och överlåter mitt ledarskap till Humle, trots att han är en dretonge.

Jag har varit flockens drottning i alla år och det har funkat hur bra som helst. Mitt ledarskap har inte alltid varit till min fördel för mina tvåbentingar, kanske beroende på mitt klara skall...men mina undersåtar har aldrig protesterat.
Jag är en hund med många erfarenheter och därför så har mina senaste tvåbentingar fått lite att jobba lite extra med mig under de år jag bott hos dem. 

Men vet ni, det där sista, då vi flyttade alla grejer till ett annat hus där det är jättestort att springa runt i en jättestor hage utan en massa oväsen är ju jättebra, men det är ju JÄTTESTORT för mig att vakta!
Jag har gjort mitt jobb vid staketet men på sistone har jag inte riktigt fått upp ångan. Vet inte riktigt varför...men jag får inte riktigt upp farten som förr. 
Så...
Min matte tog mig till vetten som sa att jag var en glad vovve men behövde medicin för ålderskrämpor. 
Vet inte vad hon menade...jag är ju hur pigg som helst...
Fast...att komma på inkallning..vilken dret, alltså. Hur skall jag höra vad de säger då de mumla så?

Den där Humle, alltså...där har matte och husse nåt att jobba med!
Jag och Klinga uppförde oss exemplariskt då vi var i hans ålder, men den där dretongen, alltså...
Nyss MORRADE han då jag gick förbi hans bädd då han låg och gnagde på sin gnagis.
Fast matte skyddade mig så han vågade inte göra om det.
Bra, va?


Min nästförsta matte. Vi hade det jättebra tills hon blev sjuk

Husse fyllde massa år och jag var speciellt inbjuden..

Matte älskar den här bilden! Jag kan förstå det för visst är jag snygg?

Här var jag chefen över Vaski och Klinga. Vår tomt var jätteliten så
mitt vaktjobb var inte så stort. men viktigt.


Jag har hjälpt husse i sitt jobb som eftersöktsjägare.men nu
blir jag fort trött..
¨
Jag har funnits i flocken sen flera år och Vaski har försvunnit sen dess. Det kändes väldigt konstigt då han försvann, vi hade ju levt tillsammans under lång tid och ibland så saknar jag honom.
Kanske kommer vi att mötas igen...

Lummi/Abdikerad Drottning


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar