Om oss

Mitt foto
Utan Vaski, vår första lappis hade aldrig denna blogg sett dagens ljus. Han kom till oss som 3-årig ouppfostrad tjocksmock och förändrade våra liv fullständigt! Hans och mina åsikter om hur man beter sig som hund visade sig gå isär. Vaski blev den första av alla våra husdjur att beskriva sina vedermödor tex med matte i snöret. Han hade i viss mån gästbloggare vid namn Toker, den svarta kattkillen som redan fanns i huset tillsammans med Skrållan, kattjejen men vassa klor och skinn på nosen. Sen utökades flocken med Klinga, lappisprinsessan som hatade att gå ut i regnet, Syrran, röda kattjejen som kom efter att Toker gått till Regnbågslandet, Lummi, som kommit och gått under flera år men som tillslut fick bli vår alldeles egna tokfia, nytillskottet Blixten, en randig kattkille med stor aptit på livet men också matskålens innehåll och så Glittra, en yrhätta med en ständigt viftande svans och hennes valpar Humle och Dumle som redan gjort sig kända som bloggare.. Alla dessa pälsklingar har ibland något på hjärtat här i bloggen. Vaski, Toker, Skrållan, Cissan, Lummi, Klinga och Humle bor numera i Regnbågslandet men hör ibland av sig via himmelsk länk.

onsdag 22 juni 2011

Vaski, cykelproffset
Annars brukar jag få åka rullande plåtlådan hem från dagis men...
idag har jag cyklat, nåja, inte jag, men jag sprang bredvid husse då han cyklade! Uh, så duktig jag var. Jag brydde mig inte ens då det kom en hund. Men har ni tänkt på så bajsnödig man blir av cykling? Husse såg då jag blev bredbent och frågade om jag ville bajsa och ...JA det ville jag, fast jag bajsat förut på dagen. Husse brukar ju cykla jätteofta, undrar då om han också måste bajsa hela tiden, och hur gör han då? Har han bajsapåsar med sig, tro? Och hur hinner han lukta sig till det perfekta stället då han åker så fort, och hur bra luktsinne har han egentligen? Många frågor, få svar...Nu vilar jag under bordet för snart är det M A T och då måste jag orka gå till matskålen. Förresten, så tyst det är...Det verkar som det är Klingas tur att cykla med husse...zzzzzzzzzzzzzzz

Kung Vaski

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar