Om oss

Mitt foto
Utan Vaski, vår första lappis hade aldrig denna blogg sett dagens ljus. Han kom till oss som 3-årig ouppfostrad tjocksmock och förändrade våra liv fullständigt! Hans och mina åsikter om hur man beter sig som hund visade sig gå isär. Vaski blev den första av alla våra husdjur att beskriva sina vedermödor tex med matte i snöret. Han hade i viss mån gästbloggare vid namn Toker, den svarta kattkillen som redan fanns i huset tillsammans med Skrållan, kattjejen men vassa klor och skinn på nosen. Sen utökades flocken med Klinga, lappisprinsessan som hatade att gå ut i regnet, Syrran, röda kattjejen som kom efter att Toker gått till Regnbågslandet, Lummi, som kommit och gått under flera år men som tillslut fick bli vår alldeles egna tokfia, nytillskottet Blixten, en randig kattkille med stor aptit på livet men också matskålens innehåll och så Glittra, en yrhätta med en ständigt viftande svans och hennes valpar Humle och Dumle som redan gjort sig kända som bloggare.. Alla dessa pälsklingar har ibland något på hjärtat här i bloggen. Vaski, Toker, Skrållan, Cissan, Lummi, Klinga och Humle bor numera i Regnbågslandet men hör ibland av sig via himmelsk länk.

lördag 1 januari 2011

Badtjejen Lummi
Gammelmatte rynkade på näsan och sa att jag luktade kiss, elakt förtal, hävdar jag, men iallafall så blev jag duschad och sen kom det bästa, hon blåste på pälsen så den blev alldeles torr! Det var attans skönt. Tror att jag skall kissa i byxan nästa gång jag är här också! Då jag var klar så tog Gammelhusse fram klippaklogrejen och satt sig på golvet med mig och klippte och klippte. Det var mysigt värre, jag fick godisar också, det sa jag inte nej till. Sen fick jag provgå, det fick inte låta klippetiklopp då jag gick, för då klippte han lite till.
Så råkade jag klia mig i örat väldans mycket och då började Gammelhusse rota mig i örona, roligare har jag haft, men jag stod väl ut, jag är ju en duktig tjej. Efter det var jag färdig och snyggare än nånsin!
Lummi/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar