Om oss

Mitt foto
Utan Vaski, vår första lappis hade aldrig denna blogg sett dagens ljus. Han kom till oss som 3-årig ouppfostrad tjocksmock och förändrade våra liv fullständigt! Hans och mina åsikter om hur man beter sig som hund visade sig gå isär. Vaski blev den första av alla våra husdjur att beskriva sina vedermödor tex med matte i snöret. Han hade i viss mån gästbloggare vid namn Toker, den svarta kattkillen som redan fanns i huset tillsammans med Skrållan, kattjejen men vassa klor och skinn på nosen. Sen utökades flocken med Klinga, lappisprinsessan som hatade att gå ut i regnet, Syrran, röda kattjejen som kom efter att Toker gått till Regnbågslandet, Lummi, som kommit och gått under flera år men som tillslut fick bli vår alldeles egna tokfia, nytillskottet Blixten, en randig kattkille med stor aptit på livet men också matskålens innehåll och så Glittra, en yrhätta med en ständigt viftande svans och hennes valpar Humle och Dumle som redan gjort sig kända som bloggare.. Alla dessa pälsklingar har ibland något på hjärtat här i bloggen. Vaski, Toker, Skrållan, Cissan, Lummi, Klinga och Humle bor numera i Regnbågslandet men hör ibland av sig via himmelsk länk.

onsdag 9 december 2009


Liten valp - stor tjej!


Imorse då konstiga ljudet väckte oss så var jag skittrött! Jag låg raklång mellan matte och husse och ville inte gå upp! Matte satte sig upp först, som hon alltid brukar göra, tände lampan och hojtade till(det brukar hon inte göra). Jag tror att vi har en STOR tjej här, sa hon. Husse satte sig upp och då såg han det matte såg, en blodfläck! Nämen, började de. Menar ni mig, tänkte jag förvirrat. Jag är lika liten som igår! Se´n insåg jag att det kom från mig. Stor sak, tänkte jag och tvättade mig.

Ikväll har jag varit på avslutning i skolan. Jag och Athena, dobermannen, var ett lag och resten, fyra stycken, var i det andra. Ni kanske tycker det var orättvis uppdelning men vi var ju överlägsna. Vi skulle göra tre saker var. Jag gjorde snurr(vad trodde ni), inkallning och varsågod. Så många snurrar på en minut som möjligt, Matte satte mig vid en grej och sa stanna och gick bort, så ropade hon "kom här"och då sprang jag till henne och fick godis, jättemånga gånger på en minut och så stod Fröken vid en grej och matte och jag vid en annan långt framför Fröken, så lade Fröken en godis i en skål och matte sa "varsågod" och jag rusade iväg och tog den, sen kom jag tillbaka till matte då hon ropade. Hur många gånger som helst på en minut. Athena gjorde slalom, sitt-ligg(kallas push-up) och nå´t mer jag inte kommer ihåg och vi vann skitstort! Sén skulle hussar och mattar slänga grejer i en fyrkant och fjanta sig men det tittade inte jag på. Jag hade funnit en spännande hästbajs men tyvärr så hann matte före och hindrade mig från att smaska i mig den!

Klinga, prinsessan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar