Om oss

Utan Vaski, vår första lappis hade aldrig denna blogg sett dagens ljus. Han kom till oss som 3-årig ouppfostrad tjocksmock och förändrade våra liv fullständigt! Hans och mina åsikter om hur man beter sig som hund visade sig gå isär. Vaski blev den första av alla våra husdjur att beskriva sina vedermödor tex med matte i snöret. Han hade i viss mån gästbloggare vid namn Toker, den svarta kattkillen som redan fanns i huset tillsammans med Skrållan, kattjejen men vassa klor och skinn på nosen. Sen utökades flocken med Klinga, lappisprinsessan som hatade att gå ut i regnet, Syrran, röda kattjejen som kom efter att Toker gått till Regnbågslandet, Lummi, som kommit och gått under flera år men som tillslut fick bli vår alldeles egna tokfia, nytillskottet Blixten, en randig kattkille med stor aptit på livet men också matskålens innehåll och så Glittra, en yrhätta med en ständigt viftande svans och hennes valpar Humle och Dumle som redan gjort sig kända som bloggare.. Alla dessa pälsklingar har ibland något på hjärtat här i bloggen. Vaski, Toker, Skrållan, Cissan, Lummi, Klinga och Humle bor numera i Regnbågslandet men hör ibland av sig via himmelsk länk.

torsdag 3 december 2009


Duktiga tjejen!

Igår var det skolan igen. Vi fick stå på led nästan hela tiden och göra olika saker! Det var lite besvärligt då det skulle vara "ligg" för då kom jag inte ihåg så bra. Det kunde ha att göra med att Bruce stod intill och jag är väldigt förtjust i honom. En gång fick vi busa och det glömmer jag inte! Husse försökte och försökte men till slut så blev han grinig på rösten och då blev jag strykrädd. Då kom Fröken och hjälpte till. Vet ni, hon gjorde sådär som man gör med nybörjare, lite pinsamt faktiskt, men det lossnade lite i skallen på mig. Efter en stund så fick matte ta över för husse fick frysattack. Matte sa "ligg" och då, helt plötsligt, så kom jag ihåg! Ja, ja skitenkelt ju! Fröken sa att alla var jätteduktiga men då tror jag att hon menade mest mig!

Idag har jag varit hos hussefar och hussemor. Det var lite annorlunda idag för de lämnade mig ensam en stund. Inte ens gamle Sippo var hemma. Då de kom hem så blev jag lite förvirrad. Vart var gamle Sippo? Jag vet ju att han är gammal och sover mycket men ibland så har jag fått lite fart på honom. Nu var han ingenstans. Hussefar och hussemor såg lite ledsna ut också. Jag fattar fortfarande inte vart han är. Kanske på semester där man blir som valp igen och inte har de minsta krämpor. Ja, det tror jag. Det är han värd, den gamle patriarken.

Prinsessan Klinga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar