Om oss

Utan Vaski, vår första lappis hade aldrig denna blogg sett dagens ljus. Han kom till oss som 3-årig ouppfostrad tjocksmock och förändrade våra liv fullständigt! Hans och mina åsikter om hur man beter sig som hund visade sig gå isär. Vaski blev den första av alla våra husdjur att beskriva sina vedermödor tex med matte i snöret. Han hade i viss mån gästbloggare vid namn Toker, den svarta kattkillen som redan fanns i huset tillsammans med Skrållan, kattjejen men vassa klor och skinn på nosen. Sen utökades flocken med Klinga, lappisprinsessan som hatade att gå ut i regnet, Syrran, röda kattjejen som kom efter att Toker gått till Regnbågslandet, Lummi, som kommit och gått under flera år men som tillslut fick bli vår alldeles egna tokfia, nytillskottet Blixten, en randig kattkille med stor aptit på livet men också matskålens innehåll och så Glittra, en yrhätta med en ständigt viftande svans och hennes valpar Humle och Dumle som redan gjort sig kända som bloggare.. Alla dessa pälsklingar har ibland något på hjärtat här i bloggen. Vaski, Toker, Skrållan, Cissan, Lummi, Klinga och Humle bor numera i Regnbågslandet men hör ibland av sig via himmelsk länk.

måndag 22 juni 2009


Lummi i skolan

Idag har jag varit med gammelmatte på jobbet! Det var lite jobbigt för hon kunde inte hålla sig stilla ett ögonblick utan fnattade fram och tillbaka hela tiden! Jag hoppades hela tiden på att hon skulle bry sig om mig men nehej då! Inte en klapp fast jag hoppade och skällde och TIGGDE om lite omtanke. Tillslut så tröttnade jag och tänkte; Skit i det då! Så gick jag och lade mig under hennes skrivbord, och kan ni tänka er, då fick jag beröm! Duktig tjej, och ett gott laxben att gnaga på.

Vi tog två promenader. En till en hundgodisaffär där gammelmatte köpte laxben och godis till mig, och sen till en tant som matte tydligen känner. Dom stod och glodde i blommor och buskar en stund och sen gick vi tillbaka till jobbet.


Jag har ju glömt en promenad. Konstigt, eftersom den var jobbigast! Då vi kom hem så gick gammelmatte ut med Vaski först och jag fick vara ensam(stackars). Sen var det min tur. Nu var det ingen vanlig promenad utan en knepig en. Då jag drog iväg för att undersöka goda dofter så stannade gammelmatte och bara...stod. Jag glodde på henne och gick tillbaka för att kolla att allt var okej. Då sa hon "duktig tjej". Herregud, tänkte jag, vi kommer aldrig fram om vi skall gå i denna takten. Men hela tiden hände samma sak. Då tänkte jag att det är bäst att lugna sig lite eftersom hon hade fått knäppen. Det var tydligen bra för jag fick massa beröm och godisar och sen fick jag faktiskt nosa lite också! Drygaste promenixen ever men ändå lite rolig!

Nu är jag sketatrött och lägger mig under bordet på altanen och sover en stund.
PS.Nu gick den svarta katten förbi framför nosen på mig men jag bryr mig inte DS.

Sover sött/Lummi




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar