Om oss

Mitt foto
Utan Vaski, vår första lappis hade aldrig denna blogg sett dagens ljus. Han kom till oss som 3-årig ouppfostrad tjocksmock och förändrade våra liv fullständigt! Hans och mina åsikter om hur man beter sig som hund visade sig gå isär. Vaski blev den första av alla våra husdjur att beskriva sina vedermödor tex med matte i snöret. Han hade i viss mån gästbloggare vid namn Toker, den svarta kattkillen som redan fanns i huset tillsammans med Skrållan, kattjejen men vassa klor och skinn på nosen. Sen utökades flocken med Klinga, lappisprinsessan som hatade att gå ut i regnet, Syrran, röda kattjejen som kom efter att Toker gått till Regnbågslandet, Lummi, som kommit och gått under flera år men som tillslut fick bli vår alldeles egna tokfia, nytillskottet Blixten, en randig kattkille med stor aptit på livet men också matskålens innehåll och så Glittra, en yrhätta med en ständigt viftande svans och hennes valpar Humle och Dumle som redan gjort sig kända som bloggare.. Alla dessa pälsklingar har ibland något på hjärtat här i bloggen. Vaski, Toker, Skrållan, Cissan, Lummi, Klinga och Humle bor numera i Regnbågslandet men hör ibland av sig via himmelsk länk.

onsdag 24 juni 2009


Ingen tunna jag inte!

Igår var jag med Klinga till hennes skola. Jag fick sitta i bilen medan hon tokade sig(jo, det gjorde hon), men jag kände ändå igen mig direkt! Det var ju MIN skola där matte och jag varit jättemånga gånger. Jag fick hälsa på Johanna och hon sa att jag var fin och inte alls tjock, så det så!
Idag har förresten gammelmatte och jag varit till hundgodisaffären och där ställde hon mig på en otäck platta och sa "sitt". Jag försökte smita men...11,2, sa hon, sen fick jag gå av. Inne i affären blev jag förbannad på en påflugen hund som gammelmatte inte hann se förrän det var försent. Eftersom jag tyckte att det var otäckt i affären så satt jag tryckt mot gammelmattes ben och då dök han bara upp och skulle hälsa! Skithund!

Skogspromenad har vi hunnit med idag. Först så var det den jobbiga delen då jag måste komma ihåg att gå bredvid...och LÅÅÅNGSAMT. Leverpej var ordet! Vi förstår varann mycket bra, gammelmatte och jag!


Promenaddrottningen Lummi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar