Om oss

Utan Vaski, vår första lappis hade aldrig denna blogg sett dagens ljus. Han kom till oss som 3-årig ouppfostrad tjocksmock och förändrade våra liv fullständigt! Hans och mina åsikter om hur man beter sig som hund visade sig gå isär. Vaski blev den första av alla våra husdjur att beskriva sina vedermödor tex med matte i snöret. Han hade i viss mån gästbloggare vid namn Toker, den svarta kattkillen som redan fanns i huset tillsammans med Skrållan, kattjejen men vassa klor och skinn på nosen. Sen utökades flocken med Klinga, lappisprinsessan som hatade att gå ut i regnet, Syrran, röda kattjejen som kom efter att Toker gått till Regnbågslandet, Lummi, som kommit och gått under flera år men som tillslut fick bli vår alldeles egna tokfia, nytillskottet Blixten, en randig kattkille med stor aptit på livet men också matskålens innehåll och så Glittra, en yrhätta med en ständigt viftande svans och hennes valpar Humle och Dumle som redan gjort sig kända som bloggare.. Alla dessa pälsklingar har ibland något på hjärtat här i bloggen. Vaski, Toker, Skrållan, Cissan, Lummi, Klinga och Humle bor numera i Regnbågslandet men hör ibland av sig via himmelsk länk.

onsdag 10 juni 2009


Husses och mattes tös

Igår var jag i skolan igen! Först skällde jag ut alla som vanligt. Vi övade att gå fint i koppel(går sådär), att busa och sen sluta busa(hur svårt är det), att bli gosad i knäet och så fick vi stå på ett bord och vår Fröken gosade och vände och vred lite på oss. Igår var det matte som höll i kopplet då vi övade. Jag är ju mest med husse så därför är det lite annorlunda fast vanligt(hm) med matte.

Jag har varit med husse på jobbet och vi busade och övade "stanna". Det har varit lite svårt att låta husse gå iväg utan mig men nu var det inte så otäckt längre. Då husse skulle gå iväg så var jag beredd att rusa upp men då sa han "stanna"och jag blev så paff att jag bara satt kvar! Hans jobbkompis satt vid datorn så jag passade på att vakta honom, fast han märkte nog inget, faktiskt.

När jag tänker efter så är jag bäst i världen på allt!


Klingeling/Prinsessan Klinga


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar