Om oss

Utan Vaski, vår första lappis hade aldrig denna blogg sett dagens ljus. Han kom till oss som 3-årig ouppfostrad tjocksmock och förändrade våra liv fullständigt! Hans och mina åsikter om hur man beter sig som hund visade sig gå isär. Vaski blev den första av alla våra husdjur att beskriva sina vedermödor tex med matte i snöret. Han hade i viss mån gästbloggare vid namn Toker, den svarta kattkillen som redan fanns i huset tillsammans med Skrållan, kattjejen men vassa klor och skinn på nosen. Sen utökades flocken med Klinga, lappisprinsessan som hatade att gå ut i regnet, Syrran, röda kattjejen som kom efter att Toker gått till Regnbågslandet, Lummi, som kommit och gått under flera år men som tillslut fick bli vår alldeles egna tokfia, nytillskottet Blixten, en randig kattkille med stor aptit på livet men också matskålens innehåll och så Glittra, en yrhätta med en ständigt viftande svans och hennes valpar Humle och Dumle som redan gjort sig kända som bloggare.. Alla dessa pälsklingar har ibland något på hjärtat här i bloggen. Vaski, Toker, Skrållan, Cissan, Lummi, Klinga och Humle bor numera i Regnbågslandet men hör ibland av sig via himmelsk länk.

onsdag 5 juni 2019

Att inte hänga med...hela tiden, alltså

Alltså, nu har jag varit på värsta äventyret ever, alltså! Min mage blev gööörstor och det kändes knepigt i hela mig och som inte det var nog, jag fick flytta till min allra förstaförstamatte. Inte för att jag lidit av det för jag har busat med min kompis Bullen, ja, alltså så länge som min stora mage inte var i vägen, och jag har fått hur mycket mat och klappar som helst.
Så helt plötsligt en kväll så fick jag värsta magknipet och rätt som det var så kom det ut en liten lurvig klump ur baken på mig!!
Vaaaa, liksom? Men jag hann inte fundera mer förrän det kom en till...och en till...och en till...och en till. Och vet ni, efter den andra så dök min husse upp! Han hejade mest på, verkade mest vara en mes men förstamatte hjälpte mig jättemycket då det blev lite kämpigt.
Helt plötsligt fattade jag att jag fått bebbar och då får man ju ta sitt ansvar som vovve, eller hur?
Men kan ni fatta HUR jobbiga bebbar kan vara?
Ibland behöver man ju få egentid.
Och då finns det vissa som älskar mig alldeles extra mycket...
Min förstaförstamatte är bästbästa i världen och har låtit mig få gräva värsta stora gropen i trädgården utan att ha blivit arg. Jag har nästan försvunnit i den! Varför jag gjorde den?
Tja...för att jag kunde...












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar