Om oss

Utan Vaski, vår första lappis hade aldrig denna blogg sett dagens ljus. Han kom till oss som 3-årig ouppfostrad tjocksmock och förändrade våra liv fullständigt! Hans och mina åsikter om hur man beter sig som hund visade sig gå isär. Vaski blev den första av alla våra husdjur att beskriva sina vedermödor tex med matte i snöret. Han hade i viss mån gästbloggare vid namn Toker, den svarta kattkillen som redan fanns i huset tillsammans med Skrållan, kattjejen men vassa klor och skinn på nosen. Sen utökades flocken med Klinga, lappisprinsessan som hatade att gå ut i regnet, Syrran, röda kattjejen som kom efter att Toker gått till Regnbågslandet, Lummi, som kommit och gått under flera år men som tillslut fick bli vår alldeles egna tokfia, nytillskottet Blixten, en randig kattkille med stor aptit på livet men också matskålens innehåll och så Glittra, en yrhätta med en ständigt viftande svans och hennes valpar Humle och Dumle som redan gjort sig kända som bloggare.. Alla dessa pälsklingar har ibland något på hjärtat här i bloggen. Vaski, Toker, Skrållan, Cissan, Lummi, Klinga och Humle bor numera i Regnbågslandet men hör ibland av sig via himmelsk länk.

lördag 25 april 2015

Att vara cool bara så att...

Vet ni? Jag är nog den coolaste vovven i världen. Ja, faktiskt. Matte och jag är, efter lite krångel för ett tag sen, bästa kompisarna! 
Jag tycker jag har lyckats bra i att uppfostra henne. Lite återstår....




Då matte är upptagen med att knäppa på knapparna så sätter jag mig så här...
och bara stirrar på henne. I ett huj så får jag klappar på bröstet. DET
är det godaste som finns!!!

Efter att jag blev mer tandlös kan jag inte gnaga hårdisar, men morot är jättegott.
Åhh, glömde nästan!!! Matte satte ett band på mitt koppel idag. Själv såg jag inte färgen, är lite dålig på det, men matte sa att det är gult. Då man har ett sånt på kopplet så skall folk låta en vara och man slipper en massa stoj i närheten då man är ute på promme. Om de inte vet så kan nog min matte nog tala om det för dem....Ha ha, min matte och jag är nog lika som bär.
Fast hon har sorgligt dåligt med päls....

Lummi/Bäst i test

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar