Om oss

Mitt foto
Utan Vaski, vår första lappis hade aldrig denna blogg sett dagens ljus. Han kom till oss som 3-årig ouppfostrad tjocksmock och förändrade våra liv fullständigt! Hans och mina åsikter om hur man beter sig som hund visade sig gå isär. Vaski blev den första av alla våra husdjur att beskriva sina vedermödor tex med matte i snöret. Han hade i viss mån gästbloggare vid namn Toker, den svarta kattkillen som redan fanns i huset tillsammans med Skrållan, kattjejen men vassa klor och skinn på nosen. Sen utökades flocken med Klinga, lappisprinsessan som hatade att gå ut i regnet, Syrran, röda kattjejen som kom efter att Toker gått till Regnbågslandet, Lummi, som kommit och gått under flera år men som tillslut fick bli vår alldeles egna tokfia, nytillskottet Blixten, en randig kattkille med stor aptit på livet men också matskålens innehåll och så Glittra, en yrhätta med en ständigt viftande svans och hennes valpar Humle och Dumle som redan gjort sig kända som bloggare.. Alla dessa pälsklingar har ibland något på hjärtat här i bloggen. Vaski, Toker, Skrållan, Cissan, Lummi, Klinga och Humle bor numera i Regnbågslandet men hör ibland av sig via himmelsk länk.

söndag 6 april 2014

Lummi, badkrukan

Jag försökte dra in benen under och magen
och göra mig dundertung så inte matte skulle
komma åt med blåsgrejen,
jag är ju så himla kittlig på magen, förstår ni,
men matte gav inte upp så lätt.
 Att bada är överskattat, tycker jag. Jag vet att Vaski är
stollig i detta blaskande, men för min del kan det kvitta.

Då matte ropar; Lummiiiii, så vet jag att det är kört. Det känns som då jag skall till vetten och dra ut tänder, jag blir liksom ledsen i hela kroppen.
Men så är jag ju en lydig tjej och går sakta, sakta uppför trappan.
Det kan ju tänka sig att hon ångrar sig,(har aldrig hänt) eller att det gäller nåt kul(har heller aldrig hänt).
Men den här gången sa jag i alla fall ifrån då det gällde badbilder på mig!
Nä nä, matte, sa jag. Det där går jag INTE med på, jag är ju flicka!!! Hon fick allt lägga bort pratochkortmojängen under tiden jag var som mest utelämnad med lödder upp till underbettet.
Man har väl hört om såna där som knycker kort på nätet och gör om dom till nåt oanständigt!! Hmfphhh!!!

Lummi/Förnärmad men fluffigt fin

Hon körde med ojusta medel också, den där matte!
Hon vet ju att jag gör vad som helst för Frollisar!

Och så himla pinsamt det blev då jag helt plötsligt
låg där och njöt då matte borstade och blåste på mig!
Attans!!! Men visst blev jag fluffig och fin?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar