Om oss

Mitt foto
Utan Vaski, vår första lappis hade aldrig denna blogg sett dagens ljus. Han kom till oss som 3-årig ouppfostrad tjocksmock och förändrade våra liv fullständigt! Hans och mina åsikter om hur man beter sig som hund visade sig gå isär. Vaski blev den första av alla våra husdjur att beskriva sina vedermödor tex med matte i snöret. Han hade i viss mån gästbloggare vid namn Toker, den svarta kattkillen som redan fanns i huset tillsammans med Skrållan, kattjejen men vassa klor och skinn på nosen. Sen utökades flocken med Klinga, lappisprinsessan som hatade att gå ut i regnet, Syrran, röda kattjejen som kom efter att Toker gått till Regnbågslandet, Lummi, som kommit och gått under flera år men som tillslut fick bli vår alldeles egna tokfia, nytillskottet Blixten, en randig kattkille med stor aptit på livet men också matskålens innehåll och så Glittra, en yrhätta med en ständigt viftande svans och hennes valpar Humle och Dumle som redan gjort sig kända som bloggare.. Alla dessa pälsklingar har ibland något på hjärtat här i bloggen. Vaski, Toker, Skrållan, Cissan, Lummi, Klinga och Humle bor numera i Regnbågslandet men hör ibland av sig via himmelsk länk.

tisdag 2 april 2013

Kattbajsallergi

Jag blev lite risig i magen förra veckan. Helt plötsligt då vi just hade kommit till dagis så sket jag på mig...Ja, jag veeet, det är pinsamt, men det gick inte att hejda lixom. Sen brumlade det runt igen och så kom värsta spyorna! Ja, jädrar, så illa jag mådde! Fröknarna blev riktigt till sig i trasorna och brydde sig extra mycket om mig, gav mig vatten hela tiden och så. Synd att jag inte kunde uppskatta det fullt ut...Fattar inte riktigt varför jag var så dålig. Matte, den dummern, trodde att det var för cigarren jag fann och åt upp i kattlådan lite tidigare. Det tror inte jag! Jag har smaskat i mig så mycket ur den förut utan att bli sjuk, så det så. Faktiskt så spydde jag så jag fick värsta hostan sen. Det var hur jobbigt som helst. Så fort jag somnat drog hostan igång. Då matte hade nåt sött och gott i mitt vatten så blev det bättre som tur var.
Idag tyckte jag nog att jag fick lite dåligt med mat. Då jag kollade in till kattlådan låg där en cigarr helt synligt färdig att käkas upp...av mig till exempel. Sagt och gjort! Jag började tugga i mig, men vet ni, jag började spy direkt! Fy, så trist att ge matte rätt, men det är nog så att jag blivit allergisk mot kattbajs. Skit också....
Snygg, men med dålig andedräkt just nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar