Om oss

Mitt foto
Utan Vaski, vår första lappis hade aldrig denna blogg sett dagens ljus. Han kom till oss som 3-årig ouppfostrad tjocksmock och förändrade våra liv fullständigt! Hans och mina åsikter om hur man beter sig som hund visade sig gå isär. Vaski blev den första av alla våra husdjur att beskriva sina vedermödor tex med matte i snöret. Han hade i viss mån gästbloggare vid namn Toker, den svarta kattkillen som redan fanns i huset tillsammans med Skrållan, kattjejen men vassa klor och skinn på nosen. Sen utökades flocken med Klinga, lappisprinsessan som hatade att gå ut i regnet, Syrran, röda kattjejen som kom efter att Toker gått till Regnbågslandet, Lummi, som kommit och gått under flera år men som tillslut fick bli vår alldeles egna tokfia, nytillskottet Blixten, en randig kattkille med stor aptit på livet men också matskålens innehåll och så Glittra, en yrhätta med en ständigt viftande svans och hennes valpar Humle och Dumle som redan gjort sig kända som bloggare.. Alla dessa pälsklingar har ibland något på hjärtat här i bloggen. Vaski, Toker, Skrållan, Cissan, Lummi, Klinga och Humle bor numera i Regnbågslandet men hör ibland av sig via himmelsk länk.

lördag 25 augusti 2012

Eget rum!

Matte har gett mig ett eget rum där jag kan få vara ifred! Jag tror inte att det finns så många kissekatter som har det så bra som jag! Jag har egen toa, jättemjuka bädden, och mjuka snurrstolen som var Tokers favorit, hans doft finns fortfarande kvar fast han har varit Änglakatt ett bra tag nu. Jag tror inte att han blir sur om jag lånar den ibland. Då vi skall sova så säger matte och husse "Godnatt Skrållan" och gosar med mig en stund innan de stänger dörren. På morgonen öppnar de och säger "Godmorgon Skrållan" och sätter på mig mitt snygga guldhalsband och sen får jag gå ut i friska luften! Jag sitter en stund på trappan och drar in morgonluften medan matte och husse går ut med Vaski och Klinga. Jag vill INTE gå in förrän matte har serverat maten i våra skålar. Ibland ropar hon på mig för tidigt men mig lurar man inte så lätt! Varför skall jag gå in då inte maten är serverad?
Tänk att matte begrep att jag inte trivdes att vara där uppe där alla andra sov på natten. Det fanns ingen bra plats för mig. Förr brukade jag ligga på mattes kudde men det var innan Syrran...Matte och husse har satt en grind för trappan men jag hoppade över den hela tiden jag, ha ,ha! Det var då matte gav mig eget rum. Jag får ju inte gå omkring i huset hur som helst sen jag kissat på fel ställe. Det gör jag inte ofta men ibland glömmer jag...Så då vi är ensamma, Syrran och jag, så får jag vara i mitt rum och hon får vara däruppe. Och jag får behålla maten för mig själv och äta när jag vill! Hon är en odåga, Syrran fast hon är snäll också...


Här gonar jag mig i jättemjuka bädden!

Hon kan då hon vill, Syrran. Att bli tvättad är ju inte helt fel.
Skrållan/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar