Om oss

Mitt foto
Utan Vaski, vår första lappis hade aldrig denna blogg sett dagens ljus. Han kom till oss som 3-årig ouppfostrad tjocksmock och förändrade våra liv fullständigt! Hans och mina åsikter om hur man beter sig som hund visade sig gå isär. Vaski blev den första av alla våra husdjur att beskriva sina vedermödor tex med matte i snöret. Han hade i viss mån gästbloggare vid namn Toker, den svarta kattkillen som redan fanns i huset tillsammans med Skrållan, kattjejen men vassa klor och skinn på nosen. Sen utökades flocken med Klinga, lappisprinsessan som hatade att gå ut i regnet, Syrran, röda kattjejen som kom efter att Toker gått till Regnbågslandet, Lummi, som kommit och gått under flera år men som tillslut fick bli vår alldeles egna tokfia, nytillskottet Blixten, en randig kattkille med stor aptit på livet men också matskålens innehåll och så Glittra, en yrhätta med en ständigt viftande svans och hennes valpar Humle och Dumle som redan gjort sig kända som bloggare.. Alla dessa pälsklingar har ibland något på hjärtat här i bloggen. Vaski, Toker, Skrållan, Cissan, Lummi, Klinga och Humle bor numera i Regnbågslandet men hör ibland av sig via himmelsk länk.

fredag 1 januari 2010


Snöre på nosen-onödigt

Jag blir så trött på matte! Så plockar hon fram godisar, knäppgrejen och tassmattan och säger "öva". Kul, säger vi. Nu blir det snurr, spinn, ligg och sitt, sånt som vi kan. Nähä, vad händer? Hon lägger ett snöre över min nos! Vad är meningen med det? Jag tittar ner och då trillar snörstumpen äntligen av. Inget klick och godis, alltså var det fel. Bäst att prova flera gånger ifall...nä. VAD SKALL JAG GÖRA? Varje gång jag tittar ner så lägger matte tillbaka snöret på nosen. jag fattar ingenting! Några gånger har jag fått "klick och godis" men jag har inte fattat vad jag gjort, nå´t med tassen, tror jag. Som tur är så övar vi "tass" efteråt och DET kan jag! Vaski brukar göra nå´t med tassen och få knäpp-godis men jag fattar inte hur han gör. Det är inte konstigt att han är så duktig eftersom han övat mycket mera än jag. Så är det hans tur att öva. Han gör ju såklart allting rätt och får massor av beröm, knäppar och godis! Uhh, vad jobbigt för en liten lappistjej som hittills klarat sig med att vara en gullig prinsessa!

Dumma Vaski och dumma matte!!!!

Stackars Prinsessan Klinga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar