Om oss

Utan Vaski, vår första lappis hade aldrig denna blogg sett dagens ljus. Han kom till oss som 3-årig ouppfostrad tjocksmock och förändrade våra liv fullständigt! Hans och mina åsikter om hur man beter sig som hund visade sig gå isär. Vaski blev den första av alla våra husdjur att beskriva sina vedermödor tex med matte i snöret. Han hade i viss mån gästbloggare vid namn Toker, den svarta kattkillen som redan fanns i huset tillsammans med Skrållan, kattjejen men vassa klor och skinn på nosen. Sen utökades flocken med Klinga, lappisprinsessan som hatade att gå ut i regnet, Syrran, röda kattjejen som kom efter att Toker gått till Regnbågslandet, Lummi, som kommit och gått under flera år men som tillslut fick bli vår alldeles egna tokfia, nytillskottet Blixten, en randig kattkille med stor aptit på livet men också matskålens innehåll och så Glittra, en yrhätta med en ständigt viftande svans och hennes valpar Humle och Dumle som redan gjort sig kända som bloggare.. Alla dessa pälsklingar har ibland något på hjärtat här i bloggen. Vaski, Toker, Skrållan, Cissan, Lummi, Klinga och Humle bor numera i Regnbågslandet men hör ibland av sig via himmelsk länk.

fredag 16 oktober 2009



Jag har också varit i skolan! Eftersom matte och husse hade glömt min läxa (slarvigt)så fick jag klara allt ändå. Som vanligt var jag strålande. Jag och matte gick slalom mellan alla vovvarna med mattar som stod i ring. Dretlätt! Se´n chockade jag matte och husse med att stanna då vi övade "STANNA". Jag hörde att matte beklagade sig för Fröken att jag gick några steg efter matte hojtat. Nu tog matte sin ena vante och kastade samtidigt som hon sa "STANNA". Jag tycker ju att hennes vante är dretskoj så jag vände och tog den och dödade den! Då skrek alla "BRA"och jag fick godis. Jag begriper mig inte på människor! Förresten, Jag är fortfarande skiträdd för Fröken. Hon blev skitarg på mig då jag svarade på rottisens boffande då vi stod i ringen och det var hans tur att gå slalom. Hon kom ångandes och jag försökte krympa men hon såg mig ändå. Milde tid, vad hon såg grym ut! Sen knyckte hon mig från matte och husse och gick fram till rottisen! Jag vågade fan inte titta på henne...eller rottisen. Jag sneglade på matte och husse som stod och FNISSADE längre bort! Vaa! Skitotäckt var det.
Vaski/Mjuktuff

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar