Om oss

Mitt foto
Utan Vaski, vår första lappis hade aldrig denna blogg sett dagens ljus. Han kom till oss som 3-årig ouppfostrad tjocksmock och förändrade våra liv fullständigt! Hans och mina åsikter om hur man beter sig som hund visade sig gå isär. Vaski blev den första av alla våra husdjur att beskriva sina vedermödor tex med matte i snöret. Han hade i viss mån gästbloggare vid namn Toker, den svarta kattkillen som redan fanns i huset tillsammans med Skrållan, kattjejen men vassa klor och skinn på nosen. Sen utökades flocken med Klinga, lappisprinsessan som hatade att gå ut i regnet, Syrran, röda kattjejen som kom efter att Toker gått till Regnbågslandet, Lummi, som kommit och gått under flera år men som tillslut fick bli vår alldeles egna tokfia, nytillskottet Blixten, en randig kattkille med stor aptit på livet men också matskålens innehåll och så Glittra, en yrhätta med en ständigt viftande svans och hennes valpar Humle och Dumle som redan gjort sig kända som bloggare.. Alla dessa pälsklingar har ibland något på hjärtat här i bloggen. Vaski, Toker, Skrållan, Cissan, Lummi, Klinga och Humle bor numera i Regnbågslandet men hör ibland av sig via himmelsk länk.

fredag 13 mars 2009

Storebror...

Fredag 13 Februari 2009 18:31
Nu har jag fått veta vad som är på gång! Sist av alla, verkar det som. Jag skall bli storebror! Just nu vet jag inte om jag skall vara glad eller inte. Förvirrande. Idag då matte kom hem så hade hon med en påse med Snooze och Lummidoft. Varför det? Ska dom flytta hit också, tillsammans med lillsyrran? Jag fattar ingenting!
Igår var det faktiskt jättekonstigt. Matte och husse tittade på film. Ja, vad tror ni dom tittar på? En spännande "kör bil jättefort och skjut ihjäl så många du hinner under tiden". Såna filmer tycker ju husse om i vanliga fall(matte brukar fnysa). Nä, då tittade dom på en film om hur man sköter hundar! Det är så dags det, när dom har haft mig i nästan 2 år! Man blir lite mörkrädd då man tänker att jag kanske är alldeles felskött! Vad kommer härnäst? Skall man gå om allt från början? Eller har dom bytt mig mot andra vovven? Hjälp. jag vill inte flytta igen! Jag lovar att vara jättesnäll.
Nä, jag tror inte jag blir utbytt. Det skulle dom aldrig göra. Dom larvar sig alldeles för mycket med mig. När jag tänker efter så var det bara småvovvar på filmen. Det är ju inte jag. Jag tror att matte och husse är lite darriga över att få en valp i huset, men lugn, det ordnar sig, ni har ju mig. Jag fixar allt, jag lovar!
Vaski/The babysitter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar