Om oss

Mitt foto
Utan Vaski, vår första lappis hade aldrig denna blogg sett dagens ljus. Han kom till oss som 3-årig ouppfostrad tjocksmock och förändrade våra liv fullständigt! Hans och mina åsikter om hur man beter sig som hund visade sig gå isär. Vaski blev den första av alla våra husdjur att beskriva sina vedermödor tex med matte i snöret. Han hade i viss mån gästbloggare vid namn Toker, den svarta kattkillen som redan fanns i huset tillsammans med Skrållan, kattjejen men vassa klor och skinn på nosen. Sen utökades flocken med Klinga, lappisprinsessan som hatade att gå ut i regnet, Syrran, röda kattjejen som kom efter att Toker gått till Regnbågslandet, Lummi, som kommit och gått under flera år men som tillslut fick bli vår alldeles egna tokfia, nytillskottet Blixten, en randig kattkille med stor aptit på livet men också matskålens innehåll och så Glittra, en yrhätta med en ständigt viftande svans och hennes valpar Humle och Dumle som redan gjort sig kända som bloggare.. Alla dessa pälsklingar har ibland något på hjärtat här i bloggen. Vaski, Toker, Skrållan, Cissan, Lummi, Klinga och Humle bor numera i Regnbågslandet men hör ibland av sig via himmelsk länk.

torsdag 12 mars 2009

Camp Abborrvägen.

Torsdag 31 Juli 2008 18:08
Helt plötsligt en dag så stack matte och husse hemifrån och glömde mig och katterna! Istället kom flocken från Ölmegatan tutande. Jag som är så rädd för strängmatten! Och hennes galna hundar, sén! Man kan bli farträdd för mindre. Nu visade det sig bli riktigt kul denna gång. Vi campade i TV-rummet på natten och alla vovvar sov i soffan. Mys! Strängmattens bästis Ann-Marie blev nog lite kär i mig tror jag. Det ryktas om det iallafall.
Idag har matte och jag övat. Jag var strålande as usual! Inte ett blåmärke på mattes armar då jag skulle öva "Kryp". Ibland kan jag få LITE dåligt samvete då mattes armar ser ut som om hon fått stryk, men då tänker jag att man kan ju alltid skylla på husse! Man vill ju inte bli kallad för en flåbuse!
Invägning idag; 26,8. Jag har bara gått ner 1 hg men matte säger att det inte gör något eftersom jag gick ner så mycket förra veckan. Det har varit så varmt att jag inte har motionerat alls. Däremot så skiter jag fortfarande som en elefant! Idag gick det åt 3(tre)bajspåsar vid samma tillfälle, det ni!
Vaski/bajskungen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar