Om oss

Mitt foto
Utan Vaski, vår första lappis hade aldrig denna blogg sett dagens ljus. Han kom till oss som 3-årig ouppfostrad tjocksmock och förändrade våra liv fullständigt! Hans och mina åsikter om hur man beter sig som hund visade sig gå isär. Vaski blev den första av alla våra husdjur att beskriva sina vedermödor tex med matte i snöret. Han hade i viss mån gästbloggare vid namn Toker, den svarta kattkillen som redan fanns i huset tillsammans med Skrållan, kattjejen men vassa klor och skinn på nosen. Sen utökades flocken med Klinga, lappisprinsessan som hatade att gå ut i regnet, Syrran, röda kattjejen som kom efter att Toker gått till Regnbågslandet, Lummi, som kommit och gått under flera år men som tillslut fick bli vår alldeles egna tokfia, nytillskottet Blixten, en randig kattkille med stor aptit på livet men också matskålens innehåll och så Glittra, en yrhätta med en ständigt viftande svans och hennes valpar Humle och Dumle som redan gjort sig kända som bloggare.. Alla dessa pälsklingar har ibland något på hjärtat här i bloggen. Vaski, Toker, Skrållan, Cissan, Lummi, Klinga och Humle bor numera i Regnbågslandet men hör ibland av sig via himmelsk länk.

fredag 27 mars 2009




Nu har jag kissat bredvid lådan igen för att visa mitt missnöje med den nya onödiga varelsen! Jag har gjort det flera gånger förut utan resultat. Min mage är lite i olag också för varje gång jag skall äta så sitter "den" och krafsar efter min svans. Om matte säger till "den" att låta bli min svans så glor "den" på mig så min matro ändå blir förstörd. Vad skulle dom med "den" till?


Jag är illafall nöjd med att ha fått in några fina smällar på nosen då "den" varit närgången, ha, ha!


Jag har också straffat matte och husse för detta förräderi genom att maooooaaa på natten! Såhär gör jag: Jag går sakta genom huset med början i köket, då jag närmar mig trappan upp så börjar jag maoooaaa, först lite tystare för att efter varje maoooo öka volymen. Jag drar också ut på ljudet ju närmare jag kommer. Med MYCKET ljudliga steg går jag uppför trappan för att tillslut stå utanför sovrumsdörren. Eftersom dom förrädarna har satt en ful grön grindhistoria framför dörröppningen så kan jag inte komma in där. Därför så tar jag i ordentligt med ett slutgiltigt: MAAAAOOOOUUUU!!!! Nu brukar jag vara nöjd efter att ha väckt hela familjen!


Med ett belåtet leende går jag och lägger mig i gästrummet, mitt alldeles egna rum!


Toker/King of Cats


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar