Om oss

Mitt foto
Utan Vaski, vår första lappis hade aldrig denna blogg sett dagens ljus. Han kom till oss som 3-årig ouppfostrad tjocksmock och förändrade våra liv fullständigt! Hans och mina åsikter om hur man beter sig som hund visade sig gå isär. Vaski blev den första av alla våra husdjur att beskriva sina vedermödor tex med matte i snöret. Han hade i viss mån gästbloggare vid namn Toker, den svarta kattkillen som redan fanns i huset tillsammans med Skrållan, kattjejen men vassa klor och skinn på nosen. Sen utökades flocken med Klinga, lappisprinsessan som hatade att gå ut i regnet, Syrran, röda kattjejen som kom efter att Toker gått till Regnbågslandet, Lummi, som kommit och gått under flera år men som tillslut fick bli vår alldeles egna tokfia, nytillskottet Blixten, en randig kattkille med stor aptit på livet men också matskålens innehåll och så Glittra, en yrhätta med en ständigt viftande svans och hennes valpar Humle och Dumle som redan gjort sig kända som bloggare.. Alla dessa pälsklingar har ibland något på hjärtat här i bloggen. Vaski, Toker, Skrållan, Cissan, Lummi, Klinga och Humle bor numera i Regnbågslandet men hör ibland av sig via himmelsk länk.

fredag 13 mars 2009

1,3 kvar!

Tisdag 3 Februari 2009 18:06
Idag var det vägning. Det går trögt nu på slutklämmen. 24,3 blev det idag fast det var två veckor se´n sist. Som vanligt fick jag godis vid kassan, men vad kände jag i luften? Det luktade annan hund än mig! Jag hade varit så upptagen med att försöka knycka godis ur lådorna att jag inte märkt att det vimlade av hundar i affären! Det var väl sent att börja skälla men några boff fick jag till innan matte sa -öööhhh och bonkade till mig i sidan. Jag skäms över matte då hon gör så, det är såååå pinsamt! Varför har jag fått en matte som låter så? Andra mattar jag hört säger-Mattes lilla plutt måste vara tyst nu annars blir matte lessen, förstår du lilla stumpedumpen. Så skulle jag vilja att matte sa, fast inte högt, alltså. Nu blev jag tyst väldigt snabbt så att ingen skulle lägga märke till mig och min knäppa matte!
Jag hann iallafall lägga märke till fyra(4) vovvar i affären samtidigt med mig, dä ni! Det var två riktiga hundar och såna små som matte och husse kallar råttor. Dom brukar jag inte bry mig om så mycket om jag inte är på skämthumör, förstås. Det kan vara kul att skrämma upp dom lite fast roligast är det då deras mattar blir rädda, ha, ha, ha! Matte blir ju inte så glad förstås men hon surar ju för minsta lilla, den kärringen! Opppss, vad sa jag? Det där kommer jag att få ångra... Måste skynda att stänga av, matte kommer!
-Vaski, vad skriver du?
Vi hörs!/Vaski

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar