Om oss

Mitt foto
Utan Vaski, vår första lappis hade aldrig denna blogg sett dagens ljus. Han kom till oss som 3-årig ouppfostrad tjocksmock och förändrade våra liv fullständigt! Hans och mina åsikter om hur man beter sig som hund visade sig gå isär. Vaski blev den första av alla våra husdjur att beskriva sina vedermödor tex med matte i snöret. Han hade i viss mån gästbloggare vid namn Toker, den svarta kattkillen som redan fanns i huset tillsammans med Skrållan, kattjejen men vassa klor och skinn på nosen. Sen utökades flocken med Klinga, lappisprinsessan som hatade att gå ut i regnet, Syrran, röda kattjejen som kom efter att Toker gått till Regnbågslandet, Lummi, som kommit och gått under flera år men som tillslut fick bli vår alldeles egna tokfia, nytillskottet Blixten, en randig kattkille med stor aptit på livet men också matskålens innehåll och så Glittra, en yrhätta med en ständigt viftande svans och hennes valpar Humle och Dumle som redan gjort sig kända som bloggare.. Alla dessa pälsklingar har ibland något på hjärtat här i bloggen. Vaski, Toker, Skrållan, Cissan, Lummi, Klinga och Humle bor numera i Regnbågslandet men hör ibland av sig via himmelsk länk.

fredag 13 mars 2009

Smitarna, matte och husse

Söndag 7 December 2008 18:02
Igår blev jag övergiven igen! Matte bara lämnade mig utan vidare. Visserligen till Strängmatten men vadådå. Jag borde ha förvarnats iallafall, tycker jag. Vi lever faktiskt i en domekrati(hm)! Nåja, Strängmatten tog väl hand om mig och skyddade mig från sina monstertjejer. Fast det begrep jag inte meddetsamma. Jag är ju lite känslig för höga röster så jag trodde det var mig Strängisen var arg på. Efter tredje gången så begrep jag att det var Snoozan som fick sig en utskällning!
Det är lite ovanligt hos systrarna Bus. Det låter som det kommer folk hela tiden. Jag fick fullt upp att skälla då jag hörde dörren. Lummi hejade på! Jag tror att Strängmatten är lite trött idag, jag. Hon såg lika sleten ut som matte då systrarna Bus har varit hos oss! Nu är det jämnt.
Idag tog Strängisen ut mig på en promenad och vilka kommer då? Jo, matte och husse! Yihaaa!
Nu har jag ätit mat och bajsat, ordningen återställd!
Baj, Baj/Vaski

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar