Om oss

Mitt foto
Utan Vaski, vår första lappis hade aldrig denna blogg sett dagens ljus. Han kom till oss som 3-årig ouppfostrad tjocksmock och förändrade våra liv fullständigt! Hans och mina åsikter om hur man beter sig som hund visade sig gå isär. Vaski blev den första av alla våra husdjur att beskriva sina vedermödor tex med matte i snöret. Han hade i viss mån gästbloggare vid namn Toker, den svarta kattkillen som redan fanns i huset tillsammans med Skrållan, kattjejen men vassa klor och skinn på nosen. Sen utökades flocken med Klinga, lappisprinsessan som hatade att gå ut i regnet, Syrran, röda kattjejen som kom efter att Toker gått till Regnbågslandet, Lummi, som kommit och gått under flera år men som tillslut fick bli vår alldeles egna tokfia, nytillskottet Blixten, en randig kattkille med stor aptit på livet men också matskålens innehåll och så Glittra, en yrhätta med en ständigt viftande svans och hennes valpar Humle och Dumle som redan gjort sig kända som bloggare.. Alla dessa pälsklingar har ibland något på hjärtat här i bloggen. Vaski, Toker, Skrållan, Cissan, Lummi, Klinga och Humle bor numera i Regnbågslandet men hör ibland av sig via himmelsk länk.

fredag 13 mars 2009

Snoozan 1år, hurra, hurra, hurra!

Onsdag 24 December 2008 17:31
Snoozan fyller år idag! Jag visste inte att hon var så känd. ALLA, verkligen ALLA firar henne. Inte bara Snoozan får paket utan man ger varann paket också! I hela världen!!!! Jag tycker allt är konstigt men klagar inte eftersom jag också fick paket. Vet ni vad jag fick? Jo, först fick jag ett paket som inte var så intressant eftersom Snoozans verkade bättre. Men sén fick jag ett annat. Det luktade smarrigt om paketet och jag slet upp det lätt som en plätt. Vovvegodis! Det ALLRA bästa var ändå julkäppsgnagisen som strängmatten gav mig. Det har jag i munnen nästan hela tiden.
Hoppas att Snooze hade en bra födelsedag. Det tycker iallafall jag att hon hade eftersom jag fick paket! Nu har matte och husse lovat mig julmat, jag tror det blir rosa fisk, det tycker jag om!
Vaski/Snoozans Vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar