Om oss

Mitt foto
Utan Vaski, vår första lappis hade aldrig denna blogg sett dagens ljus. Han kom till oss som 3-årig ouppfostrad tjocksmock och förändrade våra liv fullständigt! Hans och mina åsikter om hur man beter sig som hund visade sig gå isär. Vaski blev den första av alla våra husdjur att beskriva sina vedermödor tex med matte i snöret. Han hade i viss mån gästbloggare vid namn Toker, den svarta kattkillen som redan fanns i huset tillsammans med Skrållan, kattjejen men vassa klor och skinn på nosen. Sen utökades flocken med Klinga, lappisprinsessan som hatade att gå ut i regnet, Syrran, röda kattjejen som kom efter att Toker gått till Regnbågslandet, Lummi, som kommit och gått under flera år men som tillslut fick bli vår alldeles egna tokfia, nytillskottet Blixten, en randig kattkille med stor aptit på livet men också matskålens innehåll och så Glittra, en yrhätta med en ständigt viftande svans och hennes valpar Humle och Dumle som redan gjort sig kända som bloggare.. Alla dessa pälsklingar har ibland något på hjärtat här i bloggen. Vaski, Toker, Skrållan, Cissan, Lummi, Klinga och Humle bor numera i Regnbågslandet men hör ibland av sig via himmelsk länk.

torsdag 12 mars 2009

Mellanvecka.

Lördag 6 September 2008 14:50
Denna veckan har varit sådär. Jag och matte är ju inga regnälskare så promenaderna har blivit därefter.
Veckans vägning var överraskande. Vågen stod helt stilla på förra veckans vikt! Jag som alltid är hungrig trodde att födelsevikten närmade sig! Ja, ja, det gör inget sa matte och köpte en lekis till mig. Som vanligt charmade jag till mig godisar framme vid disken! Jag börjar tro att jag är oemotståndlig, faktiskt! Det verkar inte bättre för efter vägningen for vi till hussejobbet och där blev alla som tokiga då jag visade mig! De pratade löjligt språk och fjantade sig som bara den!
Förresten, lekisen som matte köpte är världens grej! Det är en rund, ganska stor hård boll som det ligger godis i från början. Då jag puttar runt den så kommer godiset ut ur den. Jag fattar inte hur, men den är skitrolig. Den är till och med rolig då den är tom!
Jag har hört att strängmatten har varit till människovetten och fått sin käke lossad(det låter ont) så därför är Lummi och Snoozan utlånade till reservmattar. Matte sa att då hon såg strängmatten så liknade hon en trädgårdstomte i fejan! Jag hoppas att det inte blir för evigt utan att hon kommer att se ut som förut snart. Jag är nämligen lite rädd för trädgårdstomtar!
25,7kg/Vaski

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar