Om oss

Mitt foto
Utan Vaski, vår första lappis hade aldrig denna blogg sett dagens ljus. Han kom till oss som 3-årig ouppfostrad tjocksmock och förändrade våra liv fullständigt! Hans och mina åsikter om hur man beter sig som hund visade sig gå isär. Vaski blev den första av alla våra husdjur att beskriva sina vedermödor tex med matte i snöret. Han hade i viss mån gästbloggare vid namn Toker, den svarta kattkillen som redan fanns i huset tillsammans med Skrållan, kattjejen men vassa klor och skinn på nosen. Sen utökades flocken med Klinga, lappisprinsessan som hatade att gå ut i regnet, Syrran, röda kattjejen som kom efter att Toker gått till Regnbågslandet, Lummi, som kommit och gått under flera år men som tillslut fick bli vår alldeles egna tokfia, nytillskottet Blixten, en randig kattkille med stor aptit på livet men också matskålens innehåll och så Glittra, en yrhätta med en ständigt viftande svans och hennes valpar Humle och Dumle som redan gjort sig kända som bloggare.. Alla dessa pälsklingar har ibland något på hjärtat här i bloggen. Vaski, Toker, Skrållan, Cissan, Lummi, Klinga och Humle bor numera i Regnbågslandet men hör ibland av sig via himmelsk länk.

fredag 13 mars 2009

Dagens ord-leverpej!

Torsdag 12 Mars 2009 12:11
Igår var vår förstamatte på besök! Vi fick varsitt tuggben som försvann i Vaskis gap direkt. Vänta bara Vaski...jag blir stor snart. Av förstamatten fick jag ett gosedjur som verkade bekant på lukten. Jag bet genast nosen av den! Se´n blev det gosekalas. Vi blev grundligt omklappade och jag fick NÄSTAN in ett tjuvnyp i förstamattens nos! Jag lyckades på husse i helgen och det är mitt hittills bästa.
Jag har redan börjat något som heter skolan. Jag känner mig ju lite blåst eftersom jag inte fattar ljuden som matte och husse gör. Vaski förklarar ibland, men ärligt talat...jag fattar inte ändå. Igår satt sig matte på golvet med mig och hade värsta goda lukten i en burk. Så liksom klickade det och jag fick det godaste jag ätit! Så höll det på. Klick-godis. Vaski satt en bit bort och det rann segt vatten ur hans mun, tihi! Det var bara jag som fick! Så kom det inget klick och då tittade jag förvånat på matte och då...KLICK-GODIS! Jag fattar lite mer nu. En sak har jag iallafall lärt mig. Det är "NEJ"! Jag har ibland tagit en tugga av katternas mat men då kommer det blött från nånstans och "NEJ" så det dånar. Okej, jag fattar. Det är skitjobbigt att vara prinsessa och inte få göra som man vill!
Prinsessan Klinga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar