Om oss

Mitt foto
Utan Vaski, vår första lappis hade aldrig denna blogg sett dagens ljus. Han kom till oss som 3-årig ouppfostrad tjocksmock och förändrade våra liv fullständigt! Hans och mina åsikter om hur man beter sig som hund visade sig gå isär. Vaski blev den första av alla våra husdjur att beskriva sina vedermödor tex med matte i snöret. Han hade i viss mån gästbloggare vid namn Toker, den svarta kattkillen som redan fanns i huset tillsammans med Skrållan, kattjejen men vassa klor och skinn på nosen. Sen utökades flocken med Klinga, lappisprinsessan som hatade att gå ut i regnet, Syrran, röda kattjejen som kom efter att Toker gått till Regnbågslandet, Lummi, som kommit och gått under flera år men som tillslut fick bli vår alldeles egna tokfia, nytillskottet Blixten, en randig kattkille med stor aptit på livet men också matskålens innehåll och så Glittra, en yrhätta med en ständigt viftande svans och hennes valpar Humle och Dumle som redan gjort sig kända som bloggare.. Alla dessa pälsklingar har ibland något på hjärtat här i bloggen. Vaski, Toker, Skrållan, Cissan, Lummi, Klinga och Humle bor numera i Regnbågslandet men hör ibland av sig via himmelsk länk.

torsdag 12 mars 2009

25.0kg!!!

Lördag 25 Oktober 2008 17:18
Igår var det dags igen! Vägning. Det var fullt med jyckar i affären så jag kände mig inte så avslappnad. Efter förra gången då den farliga schäfern rusade på mig så är jag väldigt osäker på andra vovvar. Matte och husse börjar tröttna på dumma, egoistiska hundägare , har jag hört då jag tjuvlyssnat.
Nåväl, min nuvarade vikt är, håll i er, 25.0kg!!! Bara två kilo kvar. Undrar om jag får äta vad jag vill efter det? Kanelbullar, köttbullar, korv, leverpej, ost, nä, då jag tänker efter så är det inte troligt. Fast jag brukar ju få ganska goda mellanmål, faktiskt. Hårt bröd och kycklinggodiset som matte säger är så dyrt, är jättegott.
Idag har matte och jag övat. Vi övade det som strängmatten sa var bra. Nu är ju inte matte så bra att visa som strängmatten så det gick knaggligt i början. Jag tror det är meningen att jag skall liksom gå ett steg åt sidan men det är väldigt knepigt åt mattes håll. Då fuskar jag och genar. Åt andra sidan går det jättebra och jag fick jättemycket beröm och godis. Se´n gick vi in och övade min nya favorit "tass på mattan". Den lärde jag mig skitfort. Matte har en liten, rund sak som hon slänger på golvet lite här och där. Rätt som det är så säger hon"tass på mattan" och då kastar jag mig fram och sätter tassen ...på mattan. Det lät inte så kul nu när jag beskrev det men det är det faktiskt!
Vaski/cirkushunden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar