Om oss

Mitt foto
Utan Vaski, vår första lappis hade aldrig denna blogg sett dagens ljus. Han kom till oss som 3-årig ouppfostrad tjocksmock och förändrade våra liv fullständigt! Hans och mina åsikter om hur man beter sig som hund visade sig gå isär. Vaski blev den första av alla våra husdjur att beskriva sina vedermödor tex med matte i snöret. Han hade i viss mån gästbloggare vid namn Toker, den svarta kattkillen som redan fanns i huset tillsammans med Skrållan, kattjejen men vassa klor och skinn på nosen. Sen utökades flocken med Klinga, lappisprinsessan som hatade att gå ut i regnet, Syrran, röda kattjejen som kom efter att Toker gått till Regnbågslandet, Lummi, som kommit och gått under flera år men som tillslut fick bli vår alldeles egna tokfia, nytillskottet Blixten, en randig kattkille med stor aptit på livet men också matskålens innehåll och så Glittra, en yrhätta med en ständigt viftande svans och hennes valpar Humle och Dumle som redan gjort sig kända som bloggare.. Alla dessa pälsklingar har ibland något på hjärtat här i bloggen. Vaski, Toker, Skrållan, Cissan, Lummi, Klinga och Humle bor numera i Regnbågslandet men hör ibland av sig via himmelsk länk.

torsdag 12 mars 2009

Motionsoffensiv

Tisdag 8 Juli 2008 19:39
Det blev långpromenad igår fast regnet öste ner. Vi gick i skogen och efter en stund så joggade vi, det ni! Matte hade värsta regnkläderna på sig, osnyggt som bara attan, men praktiskt, sa hon. Då man har hund behöver man aldrig klä upp sig är hennes motto. Varför det, undrar jag? Kan det vara strängmatten som har övertygat henne om detta, tro? Jag tycker att man skall vara extra fin tillsammans med mig eftersom jag är så snygg. Matcha varann, liksom.
Idag har vi varit till hundklubben och tränat och jag var bäst som vanligt! Jag fick springa lös och hoppa runt som jag ville i början men se´n var det träning! Jag gick balansgång och sprang uppför höga hinder och det var JÄTTEROLIGT! Så kom det en annan vovve och skulle träna och vi gick därför till apellplanen utanför. Det var hur lätt som helst(jag skällde bara en gång) att träna. Matte blev riktig kompis med den andra matte och jag fick en frolic av henne! Schysst tant!
Då vi kom hem trodde jag att det skulle vankas godsaker men vad får jag? En rå morot! Matte har fått bantningsspatt. Vi har varit till hundaffären idag och vägt mig på stora vågen, 27,2 kg. Matte sa till dom i affären att jag skulle banta men då hon vände ryggen till så fick jag godis, ha, ha! Gissa om jag satt vackert. Se´n var vi till husses jobb och jag var jättelydig, så det så!
Vaski/Morotshataren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar